۰ نفر

سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

عقلانیت در خصوص درگذشت امینی باید جایگزین احساسات شود / روال قانونی باید در خصوص این پرونده طی شود / حجاب در جامعه ما مورد پذیرش همه قرار گرفته است

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 669647
عقلانیت در خصوص درگذشت امینی باید جایگزین احساسات شود / روال قانونی باید در خصوص این پرونده طی شود / حجاب در جامعه ما مورد پذیرش همه قرار گرفته است

سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: در هیچ کشوری اقتدار پلیس را به دلیل یک حادثه زیر سوال نمی‌برند. در اگر گشت ارشاد نیاز به اصلاح فرآیندهایی دارد باید این فرآیندها اصلاح شود. طبیعتاً نمایندگان عزیز ما هم در خصوص اصلاح فرآیندها بحث دارند. وگرنه همه می‌دانیم حجاب به عنوان یک امر مسلم در جامعه اسلامی مورد پذیرش همه قرار گرفته است و زنان ما خودجوش حجابشان را رعایت می‌کنند.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ احمد راستینه هفشجانی، سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: من به همه سفارش می‌کنم عقلانیت را جایگزین احساسات بر بستر موج سواری مجازی بکنند. باید اجازه دهند این پرونده ابعاد قانونی خود را تکمیل و طی کند. بدون شک با ورود رییس قوه قضاییه و رییس جمهوری به سرعت موضوع شفاف می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: 43 سال از انقلاب گذشته است و باید دیگر از فضای احساسی حاکم بر گفتمان دوری کنیم. همچنین باید عقلانیت جایگزین بشود. باید اجازه دهیم مسیر قانونی پرونده طی شود و ابعاد پرونده شفاف روشن شود. مهم این است که دستگاه دستگاه قضایی چه حکمی صادر می‌کند. آن وقت همه باید مطیع دستگاه قضایی باشیم.

راستینه اظهار کرد: در خصوص این پرونده اگر فرد یا افرادی مقصر باشند، باید طبق قانون با آنها برخورد شود. اما اینکه امروز پلیس یا خانواده امینی چه می‌گویند را باید اجازه دهید در بستر قانونی رسیدگی شود و ادعاها مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده در مورد وظیفه رسانه‌ها در این جریان گفت: رسانه‌ها باید هم زمان که مردم را به عقلانیت و صبر سیاسی دعوت  می‌کنند، ابعاد پرونده که به صورت قانونی بررسی می‎شود را به اطلاع مردم برساند. طبیعتاً آن چیزی که می‌تواند ملاک باشد، ابعاد قانونی است.

در ادامه مطرح کرد: فوتی اتفاق افتاده که ابعادی دارد، ممکن است براساس برخورد رخ داده باشد یا امکان دارد براساس حادثه طبیعی روی داده باشد. این را باید به محاکم قضایی بسپاریم تا محاکم قضایی طبق قانون عمل کنند.  

این نماینده اظهار کرد: در هیچ کشوری اقتدار پلیس را به دلیل یک حادثه زیر سوال نمی‌برند. در اگر گشت ارشاد نیاز به اصلاح فرآیندهایی دارد باید این فرآیندها اصلاح شود. طبیعتاً نمایندگان عزیز ما هم در خصوص اصلاح فرآیندها بحث دارند. وگرنه همه می‌دانیم حجاب به عنوان یک امر مسلم در جامعه اسلامی مورد پذیرش همه قرار گرفته است و زنان ما خودجوش حجابشان را رعایت می‌کنند. 

سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح موضوعاتی مثل حجاب اجباری و گشت ارشاد بهانه هایی است که جریان های غربگرا برای زیر سوال بردن کرامت زن ایرانی مطرح می‌کند. در حالی که ما معتقد هستیم که زن ایرانی از قبل از ورود اسلام محجبه و نجیب بوده است. زن ایرانی از عفیف‌ترین زنان جامعه جهانی از دوران باستان تا به امروز بوده است. هر چند بعد از اسلام در کنار فرهنگ و تمدن ایرانی یک قناع ارزشی به مسئل حجاب اضافه شده است. لذا من معتقد هستم که در این مسیر فقط نیاز به اصلاح فرآیندها است.