۰ نفر

به سادگی در خانه لوازم آرایش تولید کنید+ طرز تهیه

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبر: 666693
به سادگی در خانه لوازم آرایش تولید کنید+ طرز تهیه

اگر می‌خواهید فرمول ساخت پنکک آرایشی خانگی را یاد بگیرید، این مقاله را از دست ندهید.

طرز تهیه پنکک خانگی و نرم کننده لب بدون مواد شیمیایی

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم خودتان می‌توانید در منزل پنکیک آرایشتان را تهیه کنید! ساخت پنکک آرایشی خانگی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها به پوستتان هم کمک کنید و به جای استفاده از مواد شیمیایی، از مواد طبیعی برای آرایش پوستتان کمک بگیرید و به زیبایی و سلامت بیشتر آن کمک کنید. 

ساخت پنکک آرایشی با آرد برنج

آرد برنج

ابتدا به سراغ ساخت کرم پودر با آرد برنج می‌رویم. اگر پنکک آرایشی خود را با آرد برنج بسازید، می‌بینید که بافتی پودری پیدا می‌کند و خیلی شبیه به پنکک‌های آماده موجود در بازار است. نحوه پنکک زدن و استفاده از این پنکک خانگی به این صورت است که چون حالت پودری دارد برای استفاده از آن باید حتما از براش آرایشی کمک بگیرید و به با استفاده از براش این پودر را روی پوستتان پخش کنید. حالا به سراغ طرز تهیه و فرمول ساخت کرم پودر با آرد برنج می‌رویم:

ابتدا باید یک تابه را روی حرارت گاز قرار دهید.

وقتی تابه داغ شد، آرد برنج را داخل تابه بریزید.

زیر شعله گاز را کم کنید.

پیوسته آرد را با یک قاشق چوبی به هم بزنید.

آرد برنج وقتی در حال تفت داده شدن هست به مرور تغییر رنگ می‌دهد و رو به تیره شدن می‌رود.

اگر پوستتان روشن است، در لحظات اول تفت دادن، آرد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا آرد برنج تفت داده شده کاملا سرد شود.

اگر پوستتان تیره است و پنکک باید کمی تیره تر شود، پس اجازه دهید تا آرد برنج بیشتر تفت بخورد.

زمانی که آرد به اندازه کافی تفت داده شد، آن را از روی حرارت بردارید.

حالا آرد برنج را درون یک ظرف بریزید و صبر کنید تا دمای آن پایین بیاید و خنک شود،

سپس درب ظرف را بسته و آن را داخل یخچال و مکانی خنک قرار دهید.

بعد از هر بار استفاده درب ظرف را ببندید و دوباره داخل یخچال قرار دهید.

نکته: برای اینکه آرد برنج شما هدر نرود؛ بار اول مقدار کمی آرد برنج مثلا به اندازه یک قاشق غذاخوری استفاده کنید. بعد از این که چند بار تکرار و تمرین کردید و طرز تهیه پنکک خانگی را کامل یاد گرفتید، از مقدار بیشتری آرد برنج استفاده کنید.

ساخت پنکک آرایشی با پودر کاکائو، آرد برنج و نشاسته ذرت

کاکائو

روش بعدی برای ساخت پنکک آرایشی خانگی استفاده از پودر کاکائو، آرد برنج و نشاسته ذرت است. برای تهیه این پنکیک مراحل زیر را باید انجام دهید.

ابتدا آرد برنج را مانند روش قبل داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم گاز تفت بدهید.

در این روش نیازی به زیاد تفت دادن و تیره کردن آرد برنج نیست.

کمی آرد برنج را تفت داده، سپس آن را از روی حرارت برداشته

اجازه دهید آرد برنج تفت داده شده خنک شود.

حالا نشاسته ذرت را به آرد برنج اضافه کنید.

در آخر پودر کاکائو را به این ترکیب اضافه کنید.

همه موادی که دارید را به خوبی با هم مخلوط کرده تا ترکیب یکنواختی بدست بیاید.

مخلوط حاصل شده را داخل یک ظرف درب دار ریخته و آن را در یخچال و فضای سرد نگهداری کنید.

بعد از هر بار مصرف درب آن را بسته و در یخچال قرار دهید.

برای آرایش کردن صورتتان با این پنکک آرایشی، لازم است که حتما از براش آرایشی استفاده کنید.

خواص آرد برنج در پنکک آرایشی خانگی برای پوست صورت

در ابتدای این مقاله به دو روش ساخت کرم پودر با آرد برنج اشاره کردیم و فرمول ساخت پنکیک را برایتان توضیح دادیم. در این قسمت می‌خواهیم در مورد آرد برنج با شما صحبت کنیم. جالب است بدانید این نوع آرد دارای خواص فراوانی برای پوست صورت است و در زیبایی و روشن شدن پوست شما نقش مهمی می‌تواند داشته باشد. به خاطر خواص زیادی که آرد برنج دارد؛ از آن برای ساخت انواع ماسک‌ صورت شفاف کننده و جوان ساز صورت استفاده می‌شود.

علاوه بر این، آرد برنج سرشار از ویتامین B است. این ویتامین یک ماده بسیار مغذی برای پوست است و روی سلامت و زیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد. همچنین آرد برنج حاوی مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم، مس، روی و سایر ویتامین‌هاست که برای تقویت سلامت پوست، مواد موثری هستند. پس استفاده از آرد برنج را هرگز فراموش نکنید.

طرز تهیه رژ لب گیاهی

قبل از اقدام برای ساخت هر کدام از انواع رژ لب های گیاهی بهتر است تا مواد پایه رژ لب را تهیه کنید. این مواد برای هر نوع رژ لب می تواند متفاوت باشد اما برخی از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن بادام یا موادی مانند شی باتر و موم عسل تقریبا در بیشتر این محصولات به کار رفته اند. ظرف مناسب برای گرم کردن مواد مذکور و ترکیب آن ها با یکدیگر نیز از ملزومات ابتدایی این کار است.

بنابراین قبل از شروع کار از فراهم شدن مواد اولیه آن اطمینان حاصل نمایید.

حالا در این مرحله می توانید ساخت رژ لب گیاهی را آغاز کنید. در ادامه برخی از ساده ترین روش های تهیه رژ لب های گیاهی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت رژ لب گیاهی با لبو

لبو قرمز

برای ساخت رژ لب گیاهی با چغندر به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

ریشه چغندر به مقدار کافی

موم به مقدار نصف قاشق غذاخوری

روغن زیتون به مقدار یک قاشق غذاخوری

در مرحله اول موم را در ظرفی ریخته و آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا ذوب شود. در صورتی که به ماکروویو دسترسی ندارید، می توانید از روش بن ماری استفاده کنید. برای ذوب کردن موم با روش بن ماری باید ظرف حاوی موم را روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا موم به آرامی ذوب شود. در مرحله بعدی روغن زیتون را به موم آب شده اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. دقت کنید که روغن زیتون نباید به صورت طولانی مدت در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد.

برای مرحله سوم باید ریشه چغندر را له کنید. برای این کار می توانید از مخلوط کن کمک بگیرید. سپس چغندر له شده را به ترکیب ابتدایی خود اضافه کنید و مواد داخل ظرف را به خوبی ترکیب نمایید. در صورتی که رنگ رژ لب خانگی شما به میزان دلخواهتان نبود، می توانید مقدار بیشتری چغندر به ترکیبات اضافه کرده و مجددا مخلوط را هم بزنید.

در مرحله آخر ساخت رژ لب خانگی خود باید آن را در ظرف مناسبی ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از سفت شدن رژ لب مذکور می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این رژ لب گیاهی بدون سرب بوده و استفاده از آن هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. همچنین وجود روغن زیتون در ترکیب رژ لب باعث می شود تا لب های شما نرم و لطیف شوند.

در تمامی مراحل ساخت رژ لب های گیاهی باید از مواد اولیه و ظروف تمیز استفاده کنید. وجود آلودگی در هر کدام از این موارد می تواند باعث ایجاد بیماری و حساسیت در مصرف کننده شود.

بهتر است بدانید که چغندر در رژلب یک رنگ قرمز روشن برای شما ایجاد می کند. در صورت تمایل برای تغییر رنگ این رژ می توانید از دارچین یا پودر کاکائو استفاده کنید تا رنگی تیره تر و مایل به قهوه ای برای شما فراهم شود.

در صورت تمایل برای استفاده از رنگ قرمز روشن این رژ لب گیاهی، پس از هر بار مصرف درب آن را به خوبی ببندید اما اگر به رژ لب تیره تر نیاز دارید، باید بدانید که رنگ چغندر در مجاورت با هوا، تیره می شود.

ساخت رژ لب گیاهی با توت

استفاده از انواع توت ها برای رنگ دادن به مواد رژ لب نیز یکی از ساده ترین روش های ساخت رژ لب گیاهی است. در این روش می توانید با استفاده از وازلین و توت قرمز، رژ لب مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

در این روش ساخت رژ لب گیاهی ابتدا باید در حدود 4 عدد توت قرمز را له کنید. توجه کنید که بهتر است از توت هایی با رنگ تیره برای این کار استفاده نمایید. در مرحله بعد می توانید کمی روغن زیتون یا وازلین مرغوب را به توت له شده اضافه کرده و آن ها را به خوبی ترکیب نمایید. استفاده از وازلین باعث افزایش ماندگاری رژ لب شما می گردد.

در صورتی که تمایل دارید تا رنگ این رژ لب گیاهی کمی تیره تر شود، می توانید از مقدار خیلی کمی پودر اسپرسو کمک بگیرید.

در مرحله آخر از ساخت رژ لب گیاهی با توت می توانید رژ لب خانگی خود را در ظرفی در بسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

همواره به این مسئله دقت کنید که انواع رژ لب های خانگی را باید در یخچال نگهداری کرد؛ چراکه این محصولات فاقد مواد نگهدارنده هستند و بیرون از یخچال به سرعت فاسد می شوند.

آموزش ساخت رژ لب با رنگ گیاهی

در ادامه یک روش پایه برای ساخت رژ لب گیاهی به شما آموزش داده می شود. پس از یادگیری این روش می توانید هرگونه رنگ گیاهی را به مواد اولیه این رژ لب افزوده و محصول آرایشی طبیعی و با رنگ دلخواه خود را تهیه نمایید.

مواد مورد نیاز برای ساخت رژ لب گیاهی:

موم طبیعی به میزان یک قاشق چای خوری

موم برنج به میزان یک قاشق چای خوری

شی باتر به میزان 3 قاشق چای خوری

روغن کرچک به میزان 2 قاشق چای خوری

روغن گل کاملیا به میزان یک قاشق چای خوری

رنگ طبیعی و گیاهی به میزان یک قاشق چای خوری

برای تهیه رژ لب گیاهی بدون سرب با این روش ابتدا تمامی مواد را با متدهایی که قبلا توضیح داده شدند، گرم نمایید و با یکدیگر هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس رنگ گیاهی مورد نظر خود را به ترکیب مذکور اضافه کرده و مجددا هم بزنید. در مرحله بعد باید ترکیب نهایی را در ظرفی مناسب ریخته و به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان، رژ لب گیاهی شما سفت شده و آماده مصرف می باشد.

دقت کنید که اضافه کردن روغن های مختلف به ترکیبات رژ لب باعث می شود تا رژ لب شما خاصیت درمانی نیز پیدا کرده و برخی مشکلات نظیر خشکی لب را تا حدودی درمان نماید.