۰ نفر

استراتژی‌های مختلف معاملاتی در بازار رمزارزها؛

در بازار کریپتو، به چه سبکی ترید می کنید؟

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبر: 659433
در بازار کریپتو، به چه سبکی ترید می کنید؟

به گفته کوین تلگراف، ویژگی‌های معاملات در بازار ارز‌های دیجیتال شامل حالت عملیاتی، هدف و استراتژی معاملاتی است. به عنوان مثال، معاملات روزانه به ورود و خروج از یک موقعیت در همان روز از ساعات معاملات ارزهای دیجیتال، اشاره دارد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بر اساس گزارش کوین تلگراف، گنجاندن ارزهای دیجیتال در پرتفوی موسسات مالی در چند وقت اخیر، رشد کرده است. علیرغم داشتن ویژگی‌های مشابه دارایی‌های سنتی، این نوع دارایی‌ها ماهیت متمایزی دارند. به گفته این نشریه، ویژگی‌های معاملات ارزهای دیجیتال شامل حالت عملیاتی، هدف معامله و استراتژی معاملاتی است. تراکنش‌هایی که دارای این عناصر هستند، نوع معاملات ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد که در بازار اتفاق می‌افتد. یک استراتژی مبتنی بر سرمایه‌ گذار، روش خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را در پلتفرم‌های خرید ارزهای دیجیتال تعیین می‌کند.

بر اساس داده‌های این نشریه، ریسک مالی مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق استراتژی‌های معاملاتی مناسب کاهش داد، همچنین می‌تواند در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کرد. در ادامه برخی از استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران آورده شده است:

  • معاملات روزانه (Day trading)

این سبک معامله، به ورود و خروج از یک موقعیت در همان روز از ساعات معاملات ارزهای دیجیتال اشاره دارد. همچنین به عنوان تجارت روزانه شناخته می‌شود، انگیزه آن کسب سود از حرکات کوچک بازار است. استراتژی‌های معاملاتی از طریق تحلیل تکنیکال زمان می‌برد، ریسک پذیر است و عمدتاً توسط معامله گران پیشرفته استفاده می‌شود.

  • معاملات آتی ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency futures trading)

در بازار کریپتو، به چه سبکی ترید می‌کنید؟

این استراتژی به توافق قراردادی بین دو طرف برای خرید و فروش مقدار معینی از یک ارز رمزنگاری شده در آینده‌ای از پیش تعیین شده و در تاریخ و زمان از پیش تعیین شده، اشاره دارد. در این سبک به سرمایه گذاران امکان دسترسی به طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به داشتن هیچ یک از آنها ارائه می‌شود.

  • تجارت آربیتراژ (Arbitrage trading)

در این سبک، معامله گران به استراتژی‌های آربیتراژ برای کسب سود از طریق استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند. آربیتراژ به خرید ارزهای دیجیتال در یک بازار و فروش آنها در بازار دیگر اشاره دارد. معامله گران می‌توانند به دلیل تفاوت در نقدینگی و حجم معاملات  و اختلاف قیمت در دو بازار از یک دارایی، سود کسب کنند.

هولد کردن (HODL) (خرید و نگهداری)

هولد کردن یا هودل که در واقع جذاب‌ترین و پرطرفدارترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار رمز‌ارز‌ها است، یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن مردم ارزهای رمزنگاری شده را خریداری می‌کنند و آنها را برای مدت نامحدود نگه می‌دارند که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد، از افزایش ارزش در بلند مدت سود ببرند. سرمایه‌گذاران می‌توانند سود ببرند، زیرا در معرض نوسانات کوتاه‌ مدت ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیرند و می‌توان از ریسک پایین ‌فروشی در حالی که خرید در قیمت بالا انجام شده است، جلوگیری کرد.

در بازار کریپتو، به چه سبکی ترید می‌کنید؟

استراتژی هولد کردن ارزهای ‌دیجیتال، برای کسانی که نمی‌خواهند مدام درگیر خرید و فروش باشند و همچنین تریدرهایی که هنوز آشنایی کامل با تحلیل تکنیکال ندارند، بسیار مناسب است. زیرا سرمایه گذاران می‌توانند، به جای بررسی هر روزه نمودارها، چند ارز‌دیجیتال را خریداری کنند و آنها را نگهداری کنند. این استراتژی بلندمدت است. بنابراین همه افراد این نوع سرمایه گذاری را نمی‌پسندند. با این که این استراتژی برای کسانی که به افزایش قیمت بیت‌کوین یا دیگر رمزارزها اعتقاد دارند، مفید است، اما لزوماً ممکن است به نفع آنها کار نکند. آینده این صنعت هنوز مشخص نیست و هک‌ها، اخبار منفی و دیگر اتفاقات ناگوار می‌توانند، بر قیمت ارزهای رمزنگاری شده تاثیرگذار باشند. برای حل این مشکل، برخی سرمایه گذاران انتخاب می‌کنند که بیت‌کوین را هودل کنند و دیگر رمز ارزها که درباره آینده‌شان مطمئن نیستند را ترید کنند.

  • اسکالپینگ (Scalping)

معامله‌گرانی که از این روش استفاده می‌کنند، از حفره‌های بازار برای کسب سود سوء استفاده می‌کنند. اسکالپرها قبل از تصمیم گیری در مورد نقاط ورود و خروج ظرف یک روز، روندهای تاریخی و سطوح حجم را بررسی می‌کنند، زیرا آنها بازارهای با نقدینگی بالا را ترجیح می‌دهند.

ترید در بازار رنج یا محدوده (Range trading)

در بازار کریپتو، به چه سبکی ترید می‌کنید؟

این سبک، به یک رویکرد سرمایه گذاری فعال اشاره دارد که در آن سرمایه گذار محدوده قیمتی را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاهی تعیین می‌کند. در این محدوده‌ها معمولاً بازار بیشتر حالت رنج و نوسانات نسبتاً پایینی است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.