۰ نفر

به دنبال ورود یک صنعت جدید به بورس؛

اولین استارتاپ در آستانه عرضه اولیه/ تپسی ارزش سرمایه گذاری دارد؟

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 642530
اولین استارتاپ در آستانه عرضه اولیه/ تپسی ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بنابر اعلام مدیرعامل تپسی در نشست خبری عرضه اولیه این شرکت که روز گذشته در فرابورس ایران برگزار شد، عرضه اولیه تپسی به روش سلب حق تقدم خواهد بود که پیش از آن، یک عرضه اولیه ۴ تا ۵درصدی طی روزهای آینده برای کشف قیمت انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روز گذشته، نشست خبری عرضه اولیه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) در فرابورس ایران انجام شد. 

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در این نشست با اشاره به اینکه عرضه اولیه سهام این شرکت به روش سلب حق تقدم خواهد بود، گفت: البته پیش از آن یک عرضه اولیه ۴ تا ۵درصدی طی روزهای آتی برای کشف قیمت انجام خواهد شد و پس ‌از آن، عرضه اولیه اصلی به روش افزایش سرمایه از سلب حق تقدم خواهد بود که تمام این افزایش سرمایه به شرکت تزریق خواهد شد.

منشی‌پور تصریح کرد: ۵۰درصد از سهام سهامداران عمده برای اطمینان از انجام تعهدات، نزد سازمان بورس و اوراق بهادار وثیقه شده و فروش سهام توسط سهامداران عمده تنها با مجوز هیات پذیرش امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی، ۲۹درصد از سهام شرکت متعلق به گروه خورشید سان و سهامدار عمده، گروه سام الکترونیک و حدود ۱۷درصد نیز متعلق به شرکت دانش‌بنیان برکت است. ۱۰درصد هم متعلق به سه سهامدار حقیقی است.

احسان مرادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان به عنوان ارزش‌گذار، مشاور پذیرش و متعهد خرید این عرضه اولیه نیز اظهار داشت: ارزش سهام تپسی بر اساس جمع‌بندی کاردان و کارشناس رسمی دادگستری با رویکرد مبتنی بر ارزش خالص دارایی‌ها به مارکت ۱۶هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال و ارزش هر سهم به هزار و ۴۰۳ تومان رسید. 

به گفته وی، بر اساس روش شبیه‌سازی مونته کارلو ۱۰هزار نمونه تصادفی را بر اساس کلیه متغیرهایی که روی ارزش اثرگذار بودند، دامنه را محاسبه کردیم. طبق آماری بر اساس ۹۰درصد احتمال مارکت از ۱۴۰۵ میلیارد تومان تا ۲۲۱۶ میلیارد تومان تخمین زده شد.