۰ نفر

با کاهش ارزش بیت کوین، آیا در ماینینگ سرمایه گذاری کنیم؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 640706
با کاهش ارزش بیت کوین، آیا در ماینینگ سرمایه گذاری کنیم؟

بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در روز‌های قبل دچار نوسان و افت قیمت شد و بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران صنعت ماینینگ را نگران کرد که آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت و یا اینکه صعود پیش رو است؛

اما برای یک سرمایه گذاری کم ریسک و بدون در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این حوزه که اعلام می‌کنند قیمت بیت کوین به بالای 100 هزار دلار خواهد رسید؛ باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا در همین شرایط نیز شانسی برای سود دلاری بالا برای صنعت ماینینگ وجود دارد و  با کاهش ارزش بیت کوین، آیا در ماینینگ سرمایه گذاری کنیم؟ بله این شانس برای ماینرها وجود دارد...

در شبکه بیت کوین هرچه تعداد ماینرهای بیشتری در شبکه در حال استخراج باشند میزان سختی شبکه بالاتر خواهد بود در نتیجه هر ماینر سود کمتری را دریافت می‌کند. سختی شبکه بیت کوین معمولا با قیمت بیت کوین رابطه مستقیم دارد. یکی از دلایل این موضوع این است که وقتی قیمت بیت کوین پایین می‌آید ماینرهای قدیمی‌تر با قدرت هش ریت پایین دیگر ارزش به برق زده شدن ندارند و حتی ممکن است هزینه برق مصرفی این ماینر ها از سود کسب شده از استخراج بیت کوین بیشتر شود.

تحلیل خبری

با کاهش قیمت بیت کوین، دستگاه‌های استخراج قدیمی سود کمتری پیدا می کنند.حتی در شرایطی که سختی استخراج بیت کوین به سمت پایین تنظیم می‌شود، روند قیمت ممکن است برای استخراج کنندگان خرده یک بحران ایجاد کند. از طرفی می تواند فرصتی برای کسانی باشد که به دنبال خرید کلی ماینر هستند.

استخراج یک بلوک بیت کوین ساده تر شد زیرا برخی از ماینرها برای کاهش ضرر خود از شبکه خارج شده‌اند.

دشواری استخراج یک بلاک بیت کوین با 4.3317 درصد کاهش به 29.897 ترا هش در ساعت 15:02 UTC در 25 مه رسید. دشواری استخراج بیت کوین به طور خودکار هر دو هفته یا بیشتر تنظیم می شود، بسته به میزان قدرت محاسباتی یا هش ریت که شبکه را ایمن می کند. به منظور حفظ زمان مورد نیاز برای استخراج یک بلوک در حدود 10 دقیقه

هوا برای ماینر های قدیمی طوفانی است

دنیس روسینوویچ، یکی از بنیانگذاران CMG Cryptocurrency Mining Group و Maverick، به CoinDesk گفت: ماینرهایی که از سخت افزاری در رده Bitmain s9 با قیمت انرژی بیش از 5 سنت استفاده می کنند، احتمالا تسلیم خواهند شد. این ممکن است مستلزم خاموش کردن دستگاه‌های آن‌ها یا فروش آن‌ها باشد.  Ethan Vera ، اقتصاددان ارشد و مدیر عامل در Luxor، که یک میز بازرگانی برای ماینینگ را اداره می‌کند، موافق است و می‌گوید که از آن‌جایی که S9s هنوز بین 150 تا 300 دلار به ازای هر واحد فروخته می‌شود، مزارع استخراج ممکن است آنها را بفروشند.

روسینوویچ، ورا و لی چینگفی، سرپرست تحقیقات f2pool، موافق هستند که استخراج کنندگان با ماینر های قدیمی  بیشتر از متاثر خواهند شد. روسینوویچ گفت که استخراج کننده گان با ماینر های قدیمی اغلب از بسته های میزبانی گران‌تری استفاده می‌کنند و هزینه سرمایه بیشتری برای تهیه سخت افزار دارند.

در مقابل، ماینرهای سازمانی می‌توانند ریسک‌های بازار را با به دست آوردن منبع تغذیه ارزان‌تر، تهیه تجهیزات ماینینگ سطح بالا از تامین‌کنندگان اصلی ماشین‌آلات، همکاری با سایت‌ها و استخرهای استخراج حرفه‌ای‌تر، و محافظت از نوسانات پرداخت بیت کوین با مشتقات مالی را کاهش دهند.

1

با این حال، به طور کلی، در سال گذشته، دشواری استخراج بیت کوین 30 درصد افزایش یافته است که به مرور زمان دکل‌های قدیمی را بی سود کرده و حاشیه‌های ماینرها را فشرده کرده است. Luxor’s Vera خاطرنشان کرد که اگر ماینرها به جای خاموش کردن ماشین‌های خود بفروشند، هش ریت در سطوح بالاتری باقی خواهد ماند. مثل همیشه، بسیاری از موارد به قیمت BTC بستگی دارد. اگر به صورت مارپیچ نزولی ادامه یابد، احتمالاً ماینرهای بیشتری قیمت‌گذاری خواهند شد. لی از f2pool گفت: «با افزایش سرعت دوشاخه، مدل‌های بیشتری مانند بازار نزولی 2018-2019 قیمت‌گذاری خواهند شد. شاخص Hashprice شرکت Luxor Mining نشان می دهد که ارزش یک تراهش قدرت محاسباتی در شش ماه گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است، از اوج حدود 40 سنت در هر تراهش در روز به 12 سنت برای همان قدرت محاسباتی.

2

با توجه به این موارد و این موضوع که قیمت ماینرهای پرچم دار کاهش پیدا کرده و بسیاری از ماینرهای قدیمی مجبور به خارج شدن از فضای ماینینگ هستند.. همچنین پیش‌بینی های پیش  از قیمت آینده بیت کوین زمان حاضر می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای ورود به این صنعت باشد

وقتی در صنعت ماینینگ سرمایه گذاری کردید در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. یعنی به طور ناخواسته در بازار رمز ارز ها هم سرمایه گذاری کرده اید چون بیت کوین های استخراج شده را باید بفروشید! با تحلیل دقیق بازار باید بدانید در چه زمانی بیت کوین های خود را بفروشید که بیشترین سود ممکن را کسب نمایید.

برای ورود به صنعت بزرگ ماینینگ ابتدا باید انتخاب ماینر صحیحی انجام دهیم. با قطعیت می‌توان گفت همه دستگاه های با قدرت پردازش پایین نو نیستند پس بسیار مهم است بدانیم که دستگاه ماینری که خریداری می‌شود با چه شرایطی محیطی نگهداری شده و چه میزان کار کرده است.

نکته بسیار مهم میزان قدرت پردازش ماینرها است. بیت مین که جزو پرچم داران کارخانه های تولید ماینر در دنیا است هر ساله مدل های ماینر جدید خود با قدرت پردازش بالاتر و مصرف برق یکسان و حتی کمتر با مدل های قبلی تولید می‌کند. بدیهی است که هر چه قدرت پردازش ماینر ها بیشتر باشد سوددهی بیشتر دارند.

دارا ماینر، وارد کننده قدرتمندترین دستگاه‌های ماینر قانونی نو و استوک، اجاره دهنده فارم قانونی و ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، امکان سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ را با بهترین شرایط و تجهیزات  فراهم آورده است تا علاقه‌مندان به این حوزه بتوانند با بیشترین میزان کسب سود در صنعت ماینینگ بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.