۰ نفر

نکات مهم در خرید گوسفند زنده

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 636410
نکات مهم در خرید گوسفند زنده

گوشت گوسفند سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها ست که بدن به شدت به آنها نیاز دارد و در صورتی که به صورت ناسالم و نادرست در اختیار قرار بگیرد باعث می‌شود که عوارض جبران ناپذیری در بدن به وجود آید. لذا برای تشخیص گوسفند سالم همراه ما باشید.

تشخیص سالم بودن گوسفند از ظاهر آن

یکی از نکاتی که در خرید گوسفند زنده  باید به آن توجه داشته باشید داشتن ظاهری سالم در گوسفند است که در ادامه به برخی از عواملی که نشان دهنده سالم بودن گوسفند است اشاره مینماییم.

  1. اولین نشانه سالم بودن گوسفند این است که نشخوار کند، گوسفند سالم مدام درحال نشخوار کردن است.
  2. از نشانه های دیگر سالم بودن گوسفند، این است که چشمانی براق و شفاف داشته باشند.
  3. توجه داشته باشید داشتن زردی و یا رگه‌های خونی در چشم گوسفند نشان دهنده بیماری در گوسفند میباشد.
  4.  اگر بینی و چشم گوسفند دارای ترشحات چرکی بود این بدین معناست که گوسفند از لحاظ ریوی مشکل دارد و سالم نمی‌باشد.
  5. از دیگر راه‌های تشخیص گوسفند سالم، بررسی پشم‌های گوسفند است، اگر پشم گوسفند به راحتی جدا شود بدین معنی است که گوسفند بیمار است.
  6. اگر گوسفند دارای سقط جنین نیز شود این می‌تواند یکی از دلایل بیمار بودن گوسفند باشد.
  7. گوسفند سالم دچار بی‌اشتهایی، لرزش و عدم تعادل در بدن نمی‌باشد.
  8. علائمی مانند سرفه، سرگیجه، عطسه و اسهال از نشانه‌های ناسالم بودن گوسفند می‌باشد.
  9. به میزان چاقی و لاغری گوسفند دقت داشته باشید، گوسفند نباید بیش از حد لاغر و یا چاق باشد. با لمس کردن مهره‌های پشت کردن گوسفند باید به این نکته پی برد.

گوش‌های گوسفند بیمار به صورت نشانه‌ی دیگری برای پی بردن به بیماری گوسفندان می‌باشد. گوش‌های گوسفند بیمار به صورت برافراشته و تیز نیست، به سمت صدا برنمی‌گردد و از همه مهم‌تر گوش‌ها به شدت درگیر مگس و حشرات هستند.

نکات مهم در خرید گوسفند زنده

عوامل موثر بر قیمت گوسفند زنده

قیمت یکی از عوامل مهم در خرید گوسفند است که افراد توجه زیادی به این مورددارند که برخی از عوامل بر این قیمت تاثیرگذار هستند که د رادامه به  آن خواهیم پرداخت. خرید گوسفند زنده امروزه بسیار طرفدار دارد چرا که قیمت گوشت آن تقریبا نصف قیمت گوشت در قصابی و یا گوشت یخ زده می‌باشد.

قیمت گوسفند زنده روز در هر شهر با شهر دیگرمتفاوت است بنابراین شما سعی کنید قیمت گوسفند را در شهر خود جستجو کنید. عوامل زیادی در قیمت گوسفند زنده تاثیر دارد یکی از این عوامل سن گوسفند می‌باشد که مسلما گوسفند بالغ وزن بیشتری نسبت به گوسفند جوان دارد. یکی از راه‌های تشخیص سن گوسفندان دندان‌های آنها می‌باشد. عامل مهمی که در قیمت گوسفند زنده تاثیر دارد سالم بودن گوسفند می‌باشد که برای تشخیص سلامت گوسفندان شما باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • گوسفند را از مکان‌های مناسب که دارای گواهی سازمان دامپزشکی کشور هستند خرید نمایید.
  • گوسفند باید واکسن‌های مورد نیاز برای سلامت از جمله واکسن ضد انگل را بزند.

فواید گوشت گوسفند

گوشت گوسفند از قدیم تا به امروز مورد استقبال بسیاری از مردم جهت پخت و پز بوده و هست. این گوشت دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد ک قابل مقایسه با گوشت دیگر دام‌ها نیست. از جمله ی این فواید به موارد زیر اشاره می‌شود:

  • بالا بردن انرژی بدن: ازطریق مصرف گوشت گوسفند میتوانید فعالیت‌های روزانه را با استقامت بالایی انجام دهید.
  • دارا بودن کلسیم: با مصرف گوشت گوسفندی ناهنجاری‌ها و اختلالات استخوانی برطرف می‌شود.
  • دارا بودن پرونئین بالا: این درصد از پروتئین موجود در گوشت گوسفند برای کسانی که علاقه به ساختن عضله و ماهیچه هستند بسیار مناسب است. همچنین سبب ساخت توده عضلانی در بدن می‌شود.
  • از بین بردن کم‌خونی در بدن: کم‌خونی در بدن هنگامی شکل می‌گیرد که گلبولهای قرمز در بدن کم شوند، گوشت قرمز درصد بالایی از آهن را دارد که با مصرف آن به مشکل کم‌خونی کمک می‌کند.
  • کاهش وزن: وجود پروتئین بالا و چربی کم در گوشت سبب کنترل وزن شما می‌شود.

چربی موجود در گوشت گوسفند دارای چربی بالایی است که در دسته چربی‌های مفید در بدن قرار می‌گیرد. علاوه بر موارد بالا گوشت گوسفند دارای منبع غنی از امگا3، فسفر، ویتامین B12، ویتامین B2 و همینطور امگا 3 می‌باشد که نقش مهمی در جلوگیری از سرطان دارند.

چنانچه قصد خرید دام زنده تهران را داشتید میتوانید با شماره 09126273826 تماس حاصل نمایید و دام را در محل مد نظر خود با هزینه حمل رایگان  دریافت نمایید

قیمت گوسفند زنده در تهران

قیمت گوسفند زنده بخصوص در شهرهای بزرگ نظیر تهران بسیار بیشتر از شهرهای کوچک می‌باشد. تجربه نشان داده است که اغلب برای عید قربان گوسفندانی که کیفیت پایین دارند به بازار عرضه می‌شود. طبق یک روال سنتی همیشه گوسفند زنده در روزهای مربوط به اعیاد با قیمتی بالاتر وارد بازار می‌شود که ناشی از تقاضا بالاتر نسبت به روزهای دیگر می‌باشد. بنابراین باید از مراکز مجاز که تحت نظر دامپزشکی بوده و به صورت واکسینه عرضه می‌شود مراجعه کرده و از خرید محصول از مناطق مختلف خودداری کنند.

هدف از خرید گوسفند، مصرف گوشت آن می‌باشد. برای اطلاع از قیمت روز گوسفند شما می‌توانید به مجموعه های مختلفی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند مراجعه نمایید. توجه داشته باشید قیمت خرید گوشت از قصابی با قیمت دام زنده برای هر کیلو گوشت متفاوت است.

اینکه چه دامی خریداری شود بسیار مهم است،  چرا که دام نباید مریض باشد و علاوه بر این نباید دامی که ذبح می‌شود، آبستن باشد چرا که از نظر شرعی مشکل دارد. ذبح دامی که مریضی خاصی دارد و از عوارض گوشت ذبح شده صاحب آن مطلع باشد از نظر شرعی درست نمی‌باشد.

نکات مهم در خرید گوسفند زنده

در فروشگاه دامداران پاک فروش گوسفند زنده به صورت تکی یا عمده در هر لحظه از شبانه روز انجام می‌شود. در هنگام خرید توجه داشته باشید که قبل از خرید، دام را از نظر سلامت مورد تایید قرار دهید. چرا که برخی از فروشندگان اقدام به تشنه نگه داشتن گوسفند به مدت زیاد و یا خوراندن سنگ نمک برای مصرف آب زیاد گوسفند میکنند تا موقع فروش شما پول بیشتری برای وزن کاذب گوسفند بپردازید. در واقع شما هزینه خود را صرف آب داخل شکم گوسفند کرده‌اید.

توجه داشته باشید که قیمت گوسفند زنده امروز دامداران پاک با توجه به نرخ کشتارگاه میباشد و با توجه به وضع تورم موجود قیمت روز برای خرید گوسفند زنده متفاوت می‌باشد و ثباتی ندارد.

این خبر رپرتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.