۰ نفر

از گونه جدید سویه اومیکرون چه می‌ دانیم؟

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 624162
از گونه جدید سویه اومیکرون چه می‌ دانیم؟

گونه بی‌‌ای.‌۲‌ سویه اومیکرون در بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا باعث افزایش ابتلا به کرونا شده و نگرانی‌ها را در مورد احتمال شروع موج جدید این بیماری در ایالات متحده افزایش داده‌ است.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ایندیپندنت نوشت، گونه بی‌‌ای.‌۲‌ سویه اومیکرون در بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا باعث افزایش ابتلا به کرونا شده و نگرانی‌ها را در مورد احتمال شروع موج جدید این بیماری در ایالات متحده افزایش داده‌ است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بی‌‌ای.‌۲‌ که اکنون به سویه غالب در بیشتر کشورهای جهان تبدیل شده است، سرعت سرایت بیشتری از انواع دیگر سویه‌های اومیکرون یعنی بی‌‌ای.۱ و بی‌ای.۱.‌۱ دارد، با این حال شواهد نشان می‌دهد که شدت بیماری بر اثر ابتلا به این شاخه کمتر است.

موضوع دیگری که مشخص شده این است که نسبت به سویه‌های آلفا یا دلتا، واکسن‌ها در برابر گونه بی‌‌ای.‌۲‌ - همانند سایر انواع خانواده اومیکرون – موثرند.

بی‌‌ای.‌۲ نوعی «گونه مخفی» که ردیابی آن سخت‌تر از موارد دیگر است، دانسته می‌شود. اگرچه یک ژن شناخته‌شده در گونه بی‌‌ای.۱ امکان ردیابی آن را با یک آزمایش پی‌سی‌آر معمولی فراهم کرد، این موضوع در مورد بی‌‌ای.‌۲‌ و بی‌‌ای.‌۳ - که شیوع آن هم رو به افزایش است - مصداق ندارد.

 داده‌های بریتانیا و دانمارک در این زمینه نشان داده‌اند در حالی که اومیکرون می‌تواند افرادی را که سابقه ابتلا به دلتا دارند، دوباره آلوده کند، در میان ده‌ها هزار نفری که به بی‌ای.۱ مبتلا شده بودند تنها تعداد انگشت‌شماری از ابتلا به بی‌ای.‌۲‌ یافت شده است.