۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اپل به دنبال تسهیل استفاده از رمزارزها در آیفون

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 609095
اپل به دنبال تسهیل استفاده از رمزارزها در آیفون

کاربران Apple Pay از نظر فنی می‌توانند از قابلیت iPhone Tap to Pay برای پرداخت‌ های رمزارزی در تجارت و مشاغل اصلی استفاده کنند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ اپل اعلام کرد که قصد دارد Tap to Pay را برای آیفون راه اندازی کند، ویژگی جدیدی که به طور موثر تلفن هوشمند را به یک دستگاه تجاری برای مشاغل و تجار تبدیل می کند.

در این اطلاعیه توضیح داده شده است که با Tap to Pay، تاجران صاحب آیفون، به لطف فناوری NFC، پرداخت‌های بدون تماس را با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود به‌عنوان یک دستگاه تجاری انجام می‌دهند.

عکس متن

طبق گفته اپل، ویژگی Tap to Pay که به زودی راه اندازی می شود، از «Apple Pay، کارت های اعتباری و نقدی و کارت کیف پول های رمزارز» پشتیبانی می کند. اساساً به این معنی است که اگر اپل مانعی مستقیم برای آن ایجاد نکند، مشتریانی که از کارت کوین‌بیس، ویزا کارت Crypto.com یا کارت پرداخت مشابه استفاده می‌کنند، می‌توانند از دارایی‌های رمزارزی خود برای پرداخت از طریق Tap to Pay استفاده کنند.

ویزا

در حالی که اپل Stripe، یک فین‌تک ایرلندی-آمریکایی را به‌عنوان اولین پلتفرمی که قابلیت Tap to Pay را در آیفون ارائه می‌کند، اعلام کرده است، این شرکت تصریح کرد که «پلت‌فرم‌ها و برنامه‌های پرداخت اضافی در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد».

در آگوست 2021، صرافی بزرگ رمزارز Coinbase با Apple Pay و Google Pay ادغام شد و به کاربران اجازه داد تا دارایی های رمزنگاری شده را در پلتفرم خود خریداری کنند. همانطور که کوین تلگراف گزارش کرد، این اقدام به مشتریان مستقر در ایالات متحده اجازه می دهد تا با استفاده از کارت های نقدی و اعتباری صادر شده توسط بانک از طریق پلتفرم پرداخت اصلی Apple Pay، رمزارز خریداری کنند.

در ژوئن 2021، کوین‌بیس، کارت اعتباری کوین‌بیس را راه‌اندازی کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از رمزارزها برای پرداخت مخارج روزانه استفاده کنند.

کوین‌بیس به‌طور خودکار هنگام پرداخت تمام رمزارزها را به دلار آمریکا تبدیل می‌کند.

متعاقب آن، صرافی کریپتو Crypto.com سرویس مشابهی به نام Crypto.com Visa Card را راه‌اندازی کرد که می‌تواند به Apple Pay و دیگر کیف‌پول‌های دیجیتال بزرگ اضافه شود.

با توجه به توانایی Coinbase برای تبدیل دارایی‌های رمزنگاری کاربر به فیات در زمان پرداخت، کاربران Apple Pay می‌توانند از ویژگی Tap to Pay آیفون برای انجام پرداخت‌های رمزارزی در تجارت و مشاغل اصلی استفاده کنند.

در حالی که Apple Pay به احتمال زیاد اجازه خرید مستقیم کالاها و خدمات از طریق بیت‌کوین (BTC) را نخواهد داد، کارت های اعتباری رمزارز،دارایی‌های رمزنگاری کاربر را به مقدار دلاری که توسط دستگاه فروش برای خرید درخواست می‌شود، تبدیل می‌کند.

همچنین فراموش نکنیم که در نوامبر 2021، تیم کوک، مدیر عامل اپل، خرید شخصی رمزارز را به عنوان "بخشی از یک سبد متنوع" فاش کرد، در عین حال هیچ برنامه فوری برای پذیرش رمزارز به عنوان وسیله پرداخت محصولات اپل را مطرح نکرد.

اپل قصد دارد قابلیت Tap to Pay را در فروشگاه‌های اپل، از آیفون XS تا دستگاه‌های جدیدتر عرضه کند.