۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

فیتنس، اقلیم ها و مشاغل (۱)

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 609093
فیتنس، اقلیم ها و مشاغل (۱)

اگر اهل ورزش نیستید، این سلسله مطالب را که در اقتصادآنلاین منتشر می شود، دنبال کنید تا به راحتی سبک زندگی خود را تغییر دهید!

اقتصادآنلاین - به قلم دکتر مسعود روشنی؛ جامعه مخاطب ورزشی امروز درسراسر جهان با یک لایف استایل جدید نسبت به دهه های قبل روبرو شده و دلیل آنهم علوم تمرینی است که دیگر تمام ابعاد زندگی را شامل می شود. ترکیب فازهای مختلف تمرینی آغشته بر چابکی، استقامت، قدرت، انعطاف و تناسب اندام امروز بر رویکرد علوم تمرینی پیش می رود. دیگر مهم نیست دور بازو چند سانتی متر خواهد بود بلکه مهم این است که کارایی هایپرتروفی عضلات نسبت به فعالیت های اقلیمی واجتماعی چگونه باشد. 

در این سری مقالات علم کاربردی ورزش، درباره فیتنس، آنهم فیتنس اقلیم ها ومشاغل مختلف اطلاع رسانی می‌کنیم؛ امروز دیگر تناسب اندام فقط به فیزیک عضلانی گفته نمی شود بلکه امروز افراد بنا به اقلیمی که در آن زیست داشته و شرایطی که در آن امرار معاش می کنند، تقسیم می شود. بله؛ هرگاه که صحبت از فیتنس شد تفکرات ما یا روی مسابقات استیج بود یا افرادی که لایف استایل زندگی شان بر احتساب رژیم های غذایی و ورزش روزانه رقم می خورد اما روش‌های نوین تمرینی برای همه اقشار جامعه قابل استفاده هستد. کسانی که کار معدن انجام می دهند، برای افرادی که پلیس هستند، برای قشری که آتش نشان، استاد دانشگاه، کارمند و حتی خانه دار هستند و خلاصه همه مردم جامعه، می توانند از این متد پیروی کنند و اثرات مثبات آن را در درازمدت و کوتاه مدت ببینند. حتی افرادی که به صورت حرفه ای ورزش را دنبال می کنند، دررشته های مختلف پیامد ساخت و ساز این موضوع را مشاهده می کنند. امروزه روش‌های نوین تمرینی به ما یاد می دهند که هایپرتروفی عضلات باید هدفمند باشد، استقامت قلبی عروقی باید هدفمند باشد، انعطاف وچابکی باید هدفمند باشد و رژیم های غذایی باید فراخور تمام این اهداف پیش برود. تمامی این اصطلاحات شاید تخصصی باشند اما در اینجا قصد داریم تا به شیوه ای قابل درک و کاربردی، تناسب اندام را به شیوه درست آن معرفی کنیم.

از سالی که آموزش فیتنس را رسما به ایران آوردیم، تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در همگانی کردن تناسب اندام آنهم در تمام جهات برای آحاد جامعه پیشگام باشیم و موثر؛ لذا ازهمین رو آموزش های لازم برای زندگی بهتر را هرهفته درهمین ستون به همراه یکدیگر دنبال خواهیم کرد.