۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 604986
راه های ترک اعتیاد در خانه با داروهای گیاهی تست شده ۱۰۰% مطمئن

اعتیاد معمولاً شامل ناتوانی در کنترل مصرف مواد یا رفتار های خاص است، که می‌ تواند باعث از دست ‌دادن شغل، مشکلات در سلامتی و بر هم خوردن روابط عاطفی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ احتمالا بسیار تلاش کرده اید تا اعتیاد خود را ترک کنید اما هر بار نا امید به شرایط قبل برگشته اید. اگر دلتان نمی خواهد به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید و نمی دانید برای ترک اعتیاد در خانه چه باید کرد؟ با ادامه ی متن همراه شوید.

با وجود اعتیاد، دیگر علاقمندی های شما برایتان عادی می شود زیرا مغز شما در پاسخ به عوامل محرک طبیعی مثل قبل دوپامین ترشح نمی کند.

علائم رایج مصرف مواد:

  • شوق به مصرف آن‌ قدر شدید است که توانایی شما را درمورد فکر کردن درباره چیز های دیگر تحت تأثیر قرار می ‌دهد.
  • نیاز به استفاده بیشتری از مواد برای تجربه همان اثرات اولیه دارید.
  • اگر نتوانید به‌ راحتی به ماده دسترسی پیدا کنید، ناراحت یا عصبانی می‌ شوید.
  • باعث ایجاد خلل در فعالیت ‌هایی مانند رانندگی، کار و...می ‌شود.
  • به دلیل استفاده از مواد در مدیریت کار های خود، در مدرسه یا دانشگاه، یا مسئولیت‌ های خانه مشکل دارید.
  • در روابط دوستی و خانوادگی خود دچار مشکل می ‌شوید.
  • وقت کمتری را صرف فعالیت‌ هایی می‌ کنید که قبلاً از آن‌ ها لذت می ‌بردید.

درمان‌ های مناسب برای کمک به ترک مواد:

ترک یا کنترل مصرف مواد به ‌تنهایی و بدون حمایت از یک متخصص آموزش‌ دیده، بسیار سخت است. اولین قدم برای ترک اعتیاد به طور معمول شامل سم ‌زدایی تحت نظارت پزشک است.

از آنجا به بعد معمولاً یکی از موارد زیر توصیه می‌ شود.

  • درمان مسکونی:

توان ‌بخشی یا درمان مسکونی شامل اقامت در یک مرکز درمانی است که متخصصین آموزش ‌دیده حضور دارد.

  • روان ‌درمان:

روان‌ درمانی و مشاوره در مورد اعتیاد می ‌تواند به بهبود شرایط کمک کند، درمانگر  کمک می کند دلایل مصرف مواد خود را کشف کنید و برای مقابله با چالش ‌ها راهکار های مفید پیدا کنید.

  • دارو

در برخی موارد، دارو می ‌تواند به افرادی که اعتیاد دارند کمک کند تا موفقیت بیشتری در بهبودی داشته باشند.

اگر بدنبال راه های ترک اعتیاد در خانه هستید، باید بدانید هیچ فرمول واحدی برای درمان وجود ندارد زیرا هر شکلی از اعتیاد منحصر به فرد خودش است.

مهم است که بدانید نحوه بهبودی شما از اعتیاد با درمان و بهبودی دیگران متفاوت است .با این حال، چندین گزینه درمانی اساسی برای ترک اعتیاد در منزل وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خاص خود انتخاب کنید.

 طول کلی برنامه های توانبخشی  و اینکه ترک اعتیاد در خانه چند روز طول می کشد شامل موارد زیر است:

  1. برنامه 30 روزه
  2. برنامه 60 روزه
  3. برنامه 90 روزه

هنگام انتخاب یک برنامه، مثل ترک اعتیاد در خانه بدون دارو باید روی چیزی تمرکز کنید که بیشترین شانس موفقیت بلند مدت را برای شما به ارمغان می آورد. اکثر افراد معتاد حداقل به سه ماه نیاز دارند تا به خودشان بیایند و برنامه ی بهبودی خود را ادامه دهند.

تحقیقات نشان می دهد که بهترین نتایج ترک اعتیاد در مدت زمان طولانی تر درمان رخ می دهد.

برای ترک اعتیاد چه اقداماتی لازم است؟

برای ترک اعتیاد چه اقداماتی لازم است؟

فرآیند سم زدایی بدن از مواد مخدر

سعی کنید روند درمان خود را با انتظارات واقع بینانه آغاز کنید. اعتیاد شما باعث شده که، شیمی بدن و سیم کشی مغز شما تغییر کند زیرا شما به این ماده وابسته شده اید.

بنابراین، روند درمان و رسیدن به هوشیاری طولانی مدت ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. هرچه صبورتر و پذیراتر باشید، درمان موثرتر خواهد بود.

هر نوع برنامه مزایایی دارد و مهم است که هر کدام را در نظر بگیرید.

مزایای یک برنامه 30 روزه

یک برنامه 30 روزه یک راه عالی برای شروع درمان است. شما ممکن است ندانید که چه مدت باید درمانتان طول بکشد، بنابراین با شروع برنامه مراقبتی 30 روزه زمان دارید تا علائم فیزیکی ترک مانند درد عضلانی، را که ممکن است داشته باشید برطرف کنید و تکنیک‌ های پیشگیری از عود را شروع کنید.

انجام یک برنامه 30 روزه آسان تر از90 روز است، زیرا کوتاه ترین دوره زمانی است که برای توانبخشی توصیه می شود و هزینه کمتری دارد.

مزایای یک برنامه 60 روزه

یک برنامه 60 روزه از مزیت زمان و حمایت بیشتری از طریق درمان برخوردار است. در این برنامه، شما زمان دارید تا از ماده‌ای که به آن وابسته شده‌اید سم زدایی کنید و جلسات درمانی برای رفع هر گونه شرایط خانوادگی، رفتاری یا موقعیتی که ممکن است در رفتار اعتیادآور شما نقش داشته باشد، ارائه می‌شود.

یک برنامه 60 روزه به شما زمان بیشتری برای سم زدایی کامل از مواد مخدر یا الکل می دهد و همچنین شروع به سیم کشی جدید در مغز برای ثبت عادات مثبت و سالم می کند تا به شما در حفظ هوشیاری و رفتار آگاهانه  کمک کند.

مزایای یک برنامه 90 روزه

یک برنامه 90 روزه ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. اما همانطور که قبلا ذکر شد، هر چه مدت زمان بیشتری به دنبال درمان باشید و حمایت داشته باشید، شانس بیشتری برای حفظ هوشیاری در دوران بهبودی خواهید داشت.

در این برنامه شما دوره های سم زدایی، درمان و خود یاری را می گذرانید و برنامه مراقبت های بعدی را تنظیم می کنید.

این برنامه عالی است زیرا به شما زمان بیشتری برای سازگاری با زندگی بدون مواد مخدر یا الکل می دهد. شما می توانید مهارت های خود را در مقاومت در برابر هر گونه وسوسه در آینده تقویت کنید و به وضوح هرگونه محرک احتمالی را شناسایی کنید. این برنامه برای کسانی که اعتیاد شدید یا طولانی مدت دارند نیز توصیه می شود.

در دوران ریکاوری ترک مواد چه بخوریم؟

در دوران نقاهت، باید رژیمی داشته باشید که سطح سروتونین (هورمونی که به آرامش کمک می کند) را در مغز متعادل کند.

که شامل خوردن غذا های پر کربوهیدرات، به ویژه کربوهیدرات های پیچیده موجود در غذا های نشاسته ای مانند حبوبات ( لوبیا، عدس و نخود)، سبزیجات ریشه دار (سیب زمینی و هویج)، پاستا و نان است.

خوردن این غذاها در ترکیب با پروتئین در هر وعده شما را در بهترین حالت خود نگه می دارد.

 برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

 برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

کمبود ویتامین های B کمپلکس مانند تیامین، فولات یا اسید فولیک و B12 در اعتیاد به الکل رایج است و ذخیره نا کافی سایر ویتامین های B و ویتامین C اغلب رخ می دهد.

مصرف مزمن الکل همچنین باعث از بین رفتن مواد معدنی مانند روی، منیزیم و کلسیم از بدن می شود. آهن یک استثنا در این مورد است و به ندرت کمبود دارد زیرا الکل به پوشش معده آسیب می رساند و در نتیجه جذب آهن را افزایش می دهد.

در سال اول پس از قطع مصرف الکل یا مواد مخدر، نیاز های غذایی شما بیشتر از حد طبیعی است. شما باید مطمئن شوید که بدن خود را به طور روزانه با غذای خوب تغذیه می کنید.

حتی اگر در حین مصرف مواد مخدر و الکل از یک رژیم غذایی سالم و متنوع استفاده کنید، مواد مغذی کمی برای استفاده ی بدن شما می ماند زیرا بسیاری از این مواد مغذی برای سم زدایی بدن شما استفاده می شوند.

سوءتغذیه در هنگام مصرف الکل به روش های مختلفی خود را نشان می دهد. در کوتاه مدت، ممکن است بسیار خسته شوید و سیستم ایمنی شما ضعیف شود.

سایر علائم عبارتند از مشکلات دندانی، مشکلات گوارشی (مانند اسهال، یبوست و گاز روده)، بیماری های پوستی و تغییر در طعم غذاها

  • غذا نباید جایگزین دارو ها به عنوان مکانیسم مقابله شود.
  • شکر و کافئین جایگزین ‌های رایجی هستند که در دوران نقاهت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • این غذا ها شما را از مصرف مواد غذایی سالم باز می دارند و بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند.
  • با این حال، این غذاها به شروع مجدد مصرف الکل یا مواد مخدر ارجحیت دارند.

یک رژیم غذایی مناسب برای درمان اعتیاد در خانه باید شامل موارد زیر باشد:

  • کربوهیدرات های پیچیده (50 تا 55 درصد کالری مصرفی) که به معنای غلات، میوه ها و سبزیجات است.
  • محصولات لبنی یا سایر غذاهای غنی از کلسیم (نوشیدنی های غنی شده با کلسیم، توفو، کلم پیچ)، دو تا سه فنجان در روز
  • پروتئین ​​(15٪ تا 20٪ کالری) دو بار در روز گوشت و ماهی یا سایر مواد غذایی با پروتئین بالا مانند توفو
  • چربی ها (30 درصد کالری)، ترجیحا روغن های خوب مانند کانولا، زیتون، بذر کتان و روغن های موجود در ماهی

کلام آخر:

همانطور که پیش تر هم گفتیم ترک اعتیاد راهیست که توصیه می شود تنهایی پیش نروید زیرا خیلی زود امید خود را از دست می دهید، شما نیاز به یک پزشک و همراه دارید تا در طول درمان کنار شما و دوشا دوش شما بیاید تا هر جا خسته شدید و خواستید برگردید به شما کمک کند، بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد در منزل شاید حضور همراهان همدل باشد که از نظر روانی به شما آرامش بدهند و کنار شما باشند.

و در آخر سعی کنید با یک متخصص صحبت کنید تا بهترین برنامه درمانی را برای شما بچیند.

منبع:

https://www.heretohelp.bc.ca/vision-alcohol-vol2/role-nutrition-recovery-alcohol-and-drug-addiction