۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

در روزهای آینده به کدام شهرها سفر نکنیم؟

۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبر: 596008
در روزهای آینده به کدام شهرها سفر نکنیم؟

با توجه به ورود جو بارشی جدید به کشور و حرکت رو به شمال این جو بارشی، سفر به دیگر شهرها از سوی شهروندان باید با اطمینان خاطر از وضعیت جوی و آب و هوایی انجام شود.

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ بر اساس اعلام مرکز ملی پیش‌بینی ومدیریت بحران با توجه به شمالی شدن شدت جریان بر روی دریای خزر بارش باران مناطق شمالی و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و در استان مازندران بارش باران شدت بیشتری دارد تا جایی که دریای خزر در سه روز آینده مواج خواهد بود.

همچنین در روز پنجشنبه شانزدهم دی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و با ورود موج دیگری از بعدازظهر فردا (سه شنبه ۱۴ دی) از غرب کشور، شاهد بارش پراکنده برف و باران در مناطق غربی و شمال غرب خواهیم بود.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم در سه روز آینده و دریای خزر هم امروز دوشنبه (۱۳دی ماه) تا ظهر سه شنبه (۱۴دی ماه) و نیز چهارشنبه (۱۵دی ماه) مواج خواهد بود. 

همچنین بر اساس صحبت های معاون دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه با توجه به ورود موج بارشی به استان هرمزگان و افزایش سطح خطرهای دریایی، بنادر گردشگری و مسافری غرب استان تا بهبود شرایط جوی تعطیل و هیچگونه خدماتی در مناطق گردشگری ارائه نمی شود .

در نتیجه تردد مسافر به جزایر شیدور، هندورابی، لاوان، ابوموسی، و مسیرهای منتهی به جزیره کیش تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سفرهای دریایی و عزیمت به جزیره کیش هم بهتر است در شرایطی انجام شود که پیش از اقدام به سفر از پایدار بودن شرایط جوی حاکم بر منطقه دریایی اطلاعات لازم حاصل شود. پیش‌بینی‌های کنونی حاکی از آن است که در غرب استان ممنوعیت و محدودیت بنادر مسافری و گردشگری تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

همچنین با توجه به سطح نارنجی هشدارها در استان خراسان رضوی بنا به صحبت های مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی همه دستگاه های ذیربط در استان درحال آماده باش هستند.

هواشناسی استان خراسان رضوی عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی را نیز توصیه کرده است.