۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

به دنبال افزایش ایمنی معادن و صنایع معدنی هستیم / نگاه دنیا به ارتقای سطح ایمنی تغییر کرده است

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۸
کد خبر: 591507
به دنبال افزایش ایمنی معادن و صنایع معدنی هستیم / نگاه دنیا به ارتقای سطح ایمنی تغییر کرده است

مدیر سلامت، ایمنی و محیط زیست شرکت گل گهر درباره برگزاری دومین دوره همایش ایمنی در معادن و صنایع معدنی از سوی این شرکت گفت: برگزاری چنین رویدادهایی باعث تشویق متخصصین حوزه ایمنی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و افزایش ایمنی در محیط کار، شناسایی متخصصین حوزه ایمنی داخلی و خارجی در معادن به منظور استفاده از تجارب ارزشمند و ایده‌های خلاقانه در حوزه ایمنی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حمزه اله بخشی مدیر سلامت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت گل‌ گهر توضیح داد: صنایع معدنی در سراسر جهان به عنوان یک صنعت با رونق اقتصادی مطرح هستند که در بهبود اقتصادی و پیشرفت اجتماعی جوامع موثر بوده است. 

وی افزود: صنایع معدنی به دلیل ماهیت عملیات و پیچیدگی سیستم به عنوان یک صنعت پر ریسک مطرح است و با توجه به نقش پررنگ و حساس شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بازار سرمایه و صنایع فولادی، ایمنی نیز می‌بایست همپای تولید و استخراج در جهت تولید صیانتی و ایمن گام بردارد.

اله بخشی ادامه داد: این مهم و همچنین کم بودن تعداد مقالات و آثار علمی در حوزه ایمنی معادن در کشور ما را بر آن داشت تا با برگزاری همایش ایمنی در معادن و صنایع معدنی در سطح ملی گامی هرچند کوچک در راستای توسعه و ارتقای وضعیت ایمنی سازمان و شرکت‌های معدنی برداریم.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه، افزایش فرهنگHES ، استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در حوزه HSE و رعایت اصول ایمنی در صدر برنامه‌های استراتژیک شرکت معدنی و صنعتی گل گهر است، تاکید کرد: مقرر شد دومین همایش ملی ایمنی در معادن و صنایع با هدف ارتقای دانش ایمنی، اشتراک تجارب و همچنین استفاده از مدل‌های موفق در استقرار سیستم‌های مدیریتی ایمنی در معادن و صنایع معدنی  در تاریخ 4 و 5 اسفندماه 1400 در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شود.

مدیر سلامت، ایمنی و محیط زیست گل گهر درباره برگزاری این همایش تصریح کرد: با توجه به اینکه در سطح دنیا نوع نگاه برای ارتقای سطح ایمنی تغییر کرده و سیستم‌ها به‌صورت هوشمند کنترل رفتار ایمنی را ارزیابی می‌کنند، محورهای همایش به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که در راستای تحقق این نگرش در کشور عزیزمان باشیم. 

وی ادامه داد: از مهمترین محورهای همایش عبارتند از نقش و جایگاه تکنولوژی و متدولوژی‌های مدرن آموزش در ارتقای ایمنی، تکنولوژی‌های هوشمند و پوشیدنی در حوزه ایمنی و آتش نشانی، مولفه‌های ایمنی در طراحی بهینه معادن روباز و زیر زمینی، مدل‌های فرهنگ ایمنی و تجارب موفق و... است.

اله بخشی با بیان اینکه نظر به این‌ که یکی از مقوله‌های مهم در ارتقای سطح ایمنی در کشور استفاده از تجربیات موفق در سایر کشورها  است، توضیح داد: گل گهر در نظر دارد با حضور افرادی از سطح بین‌الملل همچون آقای «هلمونت هنز» دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی، اقدامات لازم جهت ارتقای سطح ایمنی در راستای دستیابی رسیدن به چشم انداز «ایمن‌ترین شرکت بدون حادثه منجر به مرگ و ناتوانی» را به انجام رساند.

وی افزود: همچنین در زمان برگزاری همایش کارگاه‌های تخصصی ایمنی سدهای باطله و دپوسازی،  ایمنی حمل و نقل و ماشین آلات معدنی، ایمنی در معادن رو باز و آشنایی با قوانین حقوقی ناشی از حوادث برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوره قبل همایش به همت شرکت مس سرچشمه برگزار شد، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه و خانواده در حال برگزاری است مسابقه نقاشی با موضوع «ایمنی در محیط کار» است.

مدیر سلامت و ایمنی گل گهر در پایان تصریح کرد: بی شک برگزاری چنین رویدادهایی باعث تشویق متخصصین حوزه ایمنی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و افزایش ایمنی در محیط کار، شناسایی متخصصین حوزه ایمنی داخلی و خارجی در معادن به منظور استفاده از تجارب ارزشمند و ایده‌های خلاقانه در حوزه ایمنی  می‌شود. همچنین  گردهمایی شاغلین حوزه HSE از سازمان‌ها و صنایع مختلف در این همایش باعث اشتراک تجارب و جلوگیری از حوادث خواهد شد.