۰ نفر

سنددار شدن اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
کد خبر: 579599
سنددار شدن اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم

رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: سازمان امور اراضی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید تا پایان دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی کشاورزی را به پایان برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سازمان امور اراضی کشور، علیرضا اورنگی، رییس سازمان امور اراضی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران که صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی از مدیران دو دستگاه برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان نداشتن اسناد رسمی برای اراضی‌شان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ و نیم میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود ۱۴ میلیون هکتار آن در حال حاضر زیرکشت است و حدود چهار و نیم میلیون نفر در این زمینه اشتغال دارند و همه آن‌ها با سازمان امور اراضی در تعامل هستند، زیرا همه فعالیت‌های کشاورزی و وابسته به بخش کشاورزی بر روی زمین انجام می‌شود.

اورنگی امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست را گامی مهم برای ارائه بهتر خدمات به بهره‌برداران برشمرد و افزود: امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست ایران و آغاز همکاری با این شرکت و تخصیص کد پستی برای هر قطعه از اراضی کشاورزی باعث تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی به مردم، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: با تخصیص کد پستی برای اراضی کشاورزی، ارائه اسناد کشاورزی، ارائه خدمات به کشاورزان، واگذاری زمین به متقاضیان، حفظ اراضی کشاورزی، حفظ یکپارچگی اراضی، دریافت استعلام و ارائه پاسخ به متقاضیان تسهیل خواهد شد و از نظر حمایتی و نظارتی بسیار مؤثر است.

رییس سازمان امور اراضی تصریح کرد: سامانه جی‌نف شرکت ملی پست ایران باعث کاهش جعل مکاتبات کاهش فساد و کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت خواهد شد.

اورنگی در ادامه افزود: این سامانه همچنین باعث مبارزه جدی‌تر با پدیده زمین‌خواری خواهد شد که مورد تأکید رهبر معظم و سران سه قوه است، زیرا زمین‌خواری تأثیرات منفی بسیاری در کشور داشته است و سازمان امور اراضی یکی از سازمان‌هایی است که باید با آن مبارزه کند.

وی تأکید کرد: تاکنون سه و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور با طی کردن فرآیندهای حقوقی، قانونی و رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک جانمایی شده است و سازمان امور اراضی باید با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی کشاورزی را به پایان برساند.