۰ نفر

فروش کامپیوتر ۴۵ ساله اپل + عکس

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۰:۴۲
کد خبر: 579377
فروش کامپیوتر ۴۵ ساله اپل + عکس

اولین رایانه شرکت اپل که ۴۵ سال پیش توسط استیو وزنیاک و استیو جابز در خانه جابز ساخته شد در یک حراجی در آمریکا به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گاردین، یکی از معدود رایانه‌های باقی‌مانده Apple-۱، اولین محصول شرکت اپل ، امروز در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به قیمت ۶۰۰ هزار دلار فروخته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این کامپیوتر ۴۵ ساله یکی از ۲۰۰ کامپیوتری است که استیو وازنیک و استیو جابز به همراه پتی جابز و دانیل کوتکه در خانه جابز در لوس آلتوس آزمایش و طراحی کردند. این رایانه برای کسانی که به دنباله یک کلکسیون و مجموعه‌ای کامل هستند گزینه جذابی به نظر می‌رسد. کوری کوهن، کارشناس Apple-۱، به لس آنجلس تایمز گفت: این رایانه واقعا برای بسیاری از مردم هیجان انگیز است.

12

این کامپیوتر امروز با قیمت ابتدایی ۲۰۰ هزار دلاری به مزایده گذاشته می‌شود. خانه حراج مستقر در کالیفرنیای جنوبی تخمین می‌زند که این محصول بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار فروخته شود. کارشناسان Apple-۱ نیز به لس آنجلس تایمز گفتند که تخمین می‌زنند فروشی ۵۰۰ هزار دلاری در انتظار این رایانه باشد. گفتنی است در سال ۲۰۱۴، یک خانه حراج نیویورکی یک دستگاه رایانه Apple-۱ را به قیمت ۹۰۵ هزار دلار فروخت.

این مدل رایانه یکی از ۵۰ مدلی بود که به ByteShop در کالیفرنیا فروخته شد. طبق گزارش تایمز، این رایانه یکی از حدود ۶۰ واحد Apple-۱ است که هنوز وجود دارند و یکی از ۲۰ دستگاهی است که هنوز کار می‌کند.

این دستگاه دارای یک مانیتور ویدئویی پاناسونیک، یک کپی از دفترچه راهنمای اصلی و راهنمای عملیات Apple-۱، یک کتابچه راهنمای برنامه نویسی، دو نوار کاست نرم افزار و همچنین سه کابل رابط ویدئو، برق و کاست اصلی است.