۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا در هفته سوم آبان

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 577704
پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا در هفته سوم آبان

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته سوم آبان ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم‌آشنا، در تاریخ ۱۲آبان ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام چهار نماد «فرآور»، «شپنا»، «شستا» و «وبانک» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت سهم‌آشنا

سهام فرآوری ‌مواد معدنی ‌ایران‌ با نماد «فرآور» که ۱۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد فرآور، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۲۷,۶۳۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا موجودی کالای بالای شرکت با قیمت تمام شده پایین را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۳۶,۰۰۰ریالی را برای فرآور مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۳۰درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سهام پالایش نفت اصفهان که با نماد «شپنا» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا قرار گرفته است. شپنا که در پایان معاملات روز ۱۲ آبان ماه، با قیمت ۱۱,۳۰۰ریال به استقبال هفته آینده رفته، هدف قیمتی ۱۴,۴۰۰ریالی و رشد حدود ۲۷درصدی را در میان‌مدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب شپنا که نشات گرفته از روند مثبت کرک اسپرد پالایشی ها در سال پیش رو است، باعث شده تا این نماد ۱۰درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت سهم‌آشنا را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا حضور دارد؛ سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» است. شرایط مناسب تکنیکی سهم مهم‌ترین دلیلی است که این سهام از سوی سهم‌آشنا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. شستا در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۱۱,۶۰۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم‌آشنا، این نماد در میان‌مدت با رشد ۱۷درصدی همراه شده و به قیمت ۱۳,۶۰۰ریال خواهد رسید.

سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با نماد بورسی «وبانک» سهم دیگری است که ۱۰درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی سهم‌آشنا، وبانک که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۸,۳۹۰ریالی را تجربه کرده، در میان‌مدت قیمت ۱۰,۰۰۰ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که وبانک به تارگت مورد نظر سهم‌آشنا دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۱۹درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. نسبت P/nav پایین شرکت اصلی‌ترین دلیلی بوده که سهم‌آشنا این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی هفته سوم آبان ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت سهم‌آشنا

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد ۵ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از ۲۹ درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران ۶۰درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.