۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بایدن به دنبال رفع محدودیت‌ های تجاری است؟

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 576769
بایدن به دنبال رفع محدودیت‌ های تجاری است؟

به گفته کاخ سفید باید از هرگونه محدودیت تجاری غیرضروری اجتناب و جریان آزاد کالا و خدمات را حفظ کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به همراه 16رهبر جهان، یکشنبه در مورد اقداماتی برای منعطف‌کردن زنجیره‌های تامین در برابر هرگونه بحران بهداشتی، تغییرات آب‌وهوایی و حتی حملات برنامه‌ریزی‌شده گفت‌وگو کردند؛ چرا که با خروج اقتصاد جهانی از رکود ناشی از کرونا، مشکلات زنجیره تامین خود را نشان داده است. تورم هم پیش از این تحریک شده است.

به غیر از ایالات متحده، رهبران و نمایندگان اتحادیه اروپا، استرالیا، انگلیس، کانادا، جمهوری دموکراتیک کنگو، آلمان، اندونزی، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، جمهوری کره، سنگاپور و اسپانیا در این نشست شرکت کردند.

بایدن در این نشست به رهبران جهان گفت: ما اکنون باید، همراه با شرکای خود در بخش خصوصی، برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که با آن مواجه هستیم، اقدام و از تکرار این اتفاق در آینده جلوگیری کنیم تا مشکلات زنجیره تامین روبه بهبود روند.

در حال حاضر به ما ثابت شد که خطوط تجارت جهانی تا چه حد می‌توانند آسیب‌پذیر باشند و نمی‌توان به روال سابق در تجارت جهان بازگشت. قطعا کرونا آخرین بحران بهداشتی در جهان نخواهد بود و باید انعطاف خود را در برابر این مشکلات افزایش داد؛ البته تنها کرونا نیست و در سایر موارد  نیز باید پیشتر اقدام کرد.

در خلاصه مکتوب کاخ سفید از گفتگوها آمده است که کشورها تمایل خود را برای همکاری با یکدیگر برای انعطاف پذیرتر کردن زنجیره تامین ابراز کردند. در این بیانیه آمده است که آنها توافق کرده اند که برای شفافیت بیشتر و به اشتراک گذاری اطلاعات بین کشورها و نیاز به چندین تامین کننده قابل اعتماد مواد خام، کالاهای واسطه ای و نهایی کار کنند.

کاخ سفید می‌گوید: ارتباطات گسترده می‌تواند پاسخ به اختلالات در زنجیره‌های تأمین مانند مواردی که جهان در حال حاضر با آن روبه‌رو است را افزایش دهد و به دیگر بازیگران زنجیره تأمین اجازه دهد تا گام‌هایی برای کاهش مشکلات بردارند.

در این بیانیه آمده است: ما باید از هرگونه محدودیت تجاری غیرضروری اجتناب کنیم و جریان آزاد کالا و خدمات را حفظ کنیم.

رهبران همچنین بر نیاز به امنیت به ویژه در زنجیره تامین فناوری و شرایط کار منصفانه و پایدار تاکید کردند و ابراز داشتند که برای رسیدن به این اهداف با بخش خصوصی همکاری خواهند کرد.