۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۴ نوع استراتژی بازاریابی برای مهیج و جذاب کردن کمپین‌ های بازاریابی

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 560052
۴ نوع استراتژی بازاریابی برای مهیج و جذاب کردن کمپین‌ های بازاریابی

همه ما از اصول اولیه بازاریابی آگاه هستیم. اگر بخواهیم خدمات خود را به طور مؤثرتری ارتقا دهیم، مشتریان جدید داشته باشیم و مشاغل خود را توسعه دهیم، باید از این اصول آگاهی داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدایی‌ترین شکل آن، چیز‌های زیادی برای دانستن وجود ندارد، بازاریابی به‌سادگی صرفاً جهت افزایش آگاهی از نام تجاری افراد است. ما به‌عنوان صاحبان مشاغل امیدواریم این آگاهی به مشتریان جدید و افزایش درآمد تبدیل شود.

بسیاری از ما مجموعه‌ای از فعالیت‌های بازاریابی خود را ایجاد کرده‌ایم که تمایل داریم به‌مرور به آن‌ها بازگردیم، فعالیت‌هایی که ممکن است آن‌طور که می‌خواهیم موفق نباشند، اما فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها بسیار راحت است. اگر بیشتر تمرکز بازاریابی خود را صرف انجام همان کار قدیمی کنید، ممکن است نه‌تنها مخاطب خود را خسته کنید، بلکه زمان و پول زیادی را هم هدر دهید.

وقتی می‌خواهیم تجارتی را شروع کنیم، بازاریابی مانند هر عمل دیگری است که باید در کسب‌وکار خود روی آن تمرکز کنید. درحالی‌که می‌خواهید سیستم‌ها و فرایندهایی برای مقرون‌به‌صرفه بودن آن در نظر گرفته شده باشد، باید هرازگاهی اقدامات خود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا مطمئن شوید که به نقطه مطلوب رسیده‌اید و بعضی اوقات در دام یکنواختی و تکراری شدن نوع بازاریابی خود می‌افتیم.

بنابراین در این مقاله، ما بر چهار نوع استراتژی بازاریابی تمرکز می‌کنیم که شما می‌توانید از آن‌ها برای شروع برنامه‌های بازاریابی در سال جدید استفاده کنید، مخاطبان خود را به شیوه‌ای جدید هدف قرار دهید و به کمپین‌های راکد دیگر روحیه بدهید.

هر یک از چهار موضوع بعدی بر نوع متفاوتی از استراتژی بازاریابی متمرکز می‌شود که زمینه این تکنیک را پوشش می‌دهد، نمای کلی از نحوه استفاده از آن را مشخص می‌کند و ایده‌هایی در مورد نحوه استفاده از آن برای بازاریابی مشاغل به شما ارائه می‌دهد.

در اینجا خلاصه‌ای از چهار نوع استراتژی بازاریابی است که قصد دارم به آن‌ها بپردازم تا نگاهی به آینده شغلی خود داشته باشید.

بازاریابی سببی یا حمایتی

بازاریابی سببی که به آن بازاریابی مرتبط با علت یا علت محور نیز گفته می‌شود، در این نوع بازاریابی یک شرکت و محصولات و خدمات آن را به یک علت یا مسئله اجتماعی پیوند می‌زند.

بازاریابی رابطه‌مند

بازاریابی رابطه‌ای بر حفظ و رضایت مشتری تمرکز دارد تا باعث افزایش روابط شما با مشتریان فعلی شود و نیز وفاداری‌شان آن‌ها به شما افزایش دهد.

بازاریابی کمیابی یا کمبود

بازاریابی کمیابی، درک کمبود را ایجاد می‌کند که هدف آن ترغیب مشتریان به خرید است و ترسی را در مشتریان ایجاد می‌کند که انگار در آینده نتوانند آن محصول را تهیه کنند.

بازاریابی پنهان

بازاریابی پنهانی که به آن بازاریابی مخفیانه نیز می‌گویند، شامل بازاریابی برای مصرف‌کنندگان به نحوی است که آن‌ها متوجه نشوند که شما در حال بازاریابی هستید.

دو مورد اول - بازاریابی سببی و رابطه‌مند، آن‌هایی هستند که من آن‌ها را تکنیک‌های بازاریابی "مثبت" می‌دانم و دارای مزایا هستند. دو مورد آخر، بازاریابی کمیابی و بازاریابی پنهانی، بیشتر تکنیک‌های غیرمتعارف و حقیقتاً بحث برانگیزی هستند.