۰ نفر

رایزنی روسیه و ترکیه بر سر خرید سری دوم سامانه اس-۴۰۰

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲
کد خبر: 546836
رایزنی روسیه و ترکیه بر سر خرید سری دوم سامانه اس-۴۰۰

روسیه می‌گوید رایزنی‌های دو جانبه با ترکیه بر سر معامله محموله دوم سامانه اس-۴۰۰ مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام تسلیحات نظامی روسیه اعلام کرد رایزنی‌های مسکو و آنکارا در خصوص تحویل سری دوم سامانه پدافندی اس-۴۰۰ رو به پایان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، الکساندر میخایف روز سه شنبه اعلام کرد روسیه و ترکیه در حال تکمیل رایزنی‌های خود در مورد قرارداد تحویل سری دوم سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه هستند.

این مقام روس در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌های نهایی در حال انجام است، یک مدل مالی و یک برنامه همکاری فن آوری در این پروژه شکل گرفته است، بنابراین انتظار داریم که این پروژه را در ماه‌های آینده تکمیل کنیم.

پیش از این در پارلمان ترکیه موضوع خرید محموله دوم از اس-۴۰۰ مورد بحث قرار گرفته بود. در این جلسه نمایندگان اعلام کردند محدودیت‌ها‌ی اعمال شده آمریکا، مانع این نمی‌شود که ترکیه خرید اس-۴۰۰ را از روسیه متوقف کند.

آمریکا پیش از این چهار مقام صنعت دفاعی ترکیه را نیز در لیست سیاه قرار داده بود. بر این اساس، ورود آن‌ها به آمریکا ممنوع شده است و دارایی‌هایشان در خاک این کشور مسدود خواهد شد.

آمریکا سال‌هاست با فشار بر ترکیه، کشور متحد خود در ناتو با خرید سامانه موشکی ساخت روسیه مخالفت کرده و ادعا می‌کند که این مسئله تهدیدی برای اتحاد است و با تجهیزات ناتو سازگار نیست. عدم پذیرش آنکارا، واشنگتن را بر آن داشته تا ترکیه را از برنامه جنگنده F-۳۵ بیرون رانده و نهادی که بخش دفاعی ترکیه را هماهنگ می‌کند، تحریم کند.