۰ نفر

رییس دفتر رییس‌جمهور؛

کمیجانی رییس کل بانک مرکزی شد

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبر: 540912
کمیجانی رییس کل بانک مرکزی شد

واعظی گفت: رییس‌جمهور در مصوبه‌ای آقای «اکبر کمیجانی» را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، واعظی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رییس‌جمهور امروز در مصوبه‌ای آقای اکبر کمیجانی را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: اساسنامه این بانک می‌گوید اگر رییس کل بانک مرکزی استعفا دهد و به هردلیلی نتواند به کار خود ادامه دهد، ظرف یک ماه قائم مقام او همان اختیار را دارد تا بانک مرکزی را اداره کند.

وی افزود: بعد از یک ماه باید رییس کل بانک مرکزی تعیین شود یعنی هیچ جایی برای سرپرستی نگذاشتند به همین دلیل رییس‌جمهور هفته گذشته از معاونت حقوقی خواست اگر می‌توانیم از اختیارات دیگری استفاده کنیم برای اینکه مدت سرپرستی را ادامه دهیم، این کار را انجام دهیم. معاونت حقوقی هم جواب داد که آنچه مربوط به قانون خاص بانک مرکزی است، صراحت دارد و جایی برای سرپرستی نگذاشته است.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: انتصاب رییس کل بانک مرکزی به این معنا نیست که می‌خواستیم برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. خود آقای کمیجانی هم اعلام کرد که بلافاصله بعد از تشکیل دولت جدید، از رییس‌جمهور سیزدهم می‌خواهد که فرد جدیدی را برای ریاست این بانک انتخاب کند.