۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

زیان عملیاتی بانک دی کاهش یافت / رشد پنج درصدی درآمد تسهیلات اعطایی بانک دی

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 540326
زیان عملیاتی بانک دی کاهش یافت / رشد پنج درصدی درآمد تسهیلات اعطایی بانک دی

بانک دی در خرداد ماه بیش از ۳۰۰میلیارد تومان زیان عملیاتی شناسایی کرد. این بانک در این مدت حدود ۱۹۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد.

اقتصادآنلاین - سهیل بانی؛ در سومین ماه سال، بانک دی بیش از ۲۹هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته سه درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است. همچنین بانک دی در این مدت حدود دو هزار و ۳۴۰میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که نشان از افزایش پنج درصدی نسبت به اردیبهشت ماه دارد. همچنین این رقم نسبت به خرداد ماه سال ۹۹، تقریبا سه برابر شده است.

 بانک دی در خرداد ماه، حدود ۱۹۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که حکایت از رشد پنج درصدی این رقم نسبت به ماه گذشته دارد. علاوه بر آن این رقم در مقایسه با خرداد ماه ۹۹، رشد چشمگیر ۲۲۳درصدی را ثبت کرده است. 

بانک دی در خرداد ماه حدود ۴۹۰میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت کرد که نشان از رشد یک درصدی آن نسبت به ماه گذشته دارد. همچنین این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۱۸درصد رشد را ثبت کرده ‌است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک دی در خرداد ۱۴۰۰، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت متحمل زیان ۳۰۰میلیارد تومانی شده است. با این وجود زیان عملیاتی بانک دی نسبت به ماه گذشته پنج میلیارد کاهش یافت.

دی 2

دی 1