۰ نفر

دبیر کل سازمان ملل متحد مطرح کرد؛

کرونا بدترین بحران اقتصادی صد سال گذشته

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبر: 501119
کرونا بدترین بحران اقتصادی صد سال گذشته

دبیر کل سازمان ملل متحد در نشستی اعلام کرد: اقتصاد جهانی به دلیل شیوع کرونا، بدترین بحران 100 سال گذشته را پشت سر می‌گذارد، با این وجود امکان تبدیل آن به یک فرصت نیز وجود دارد.

اقتصادآنلاین – الناز رضازاده؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست داووس مجمع جهانی اقتصاد که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد عنوان کرد: طی یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا بیش از دو میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست داده‌اند و ما شاهد بدترین بحران اقتصادی 100 سال گذشته هستیم.

گوترش همچنین بیان کرد: این بحران فرصتی فراهم می‌کند تا آسیب‌پذیری کمتری متوجه مردم جهان شود؛ دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، بخش خصوصی و همه افراد غیرنظامی باید در این زمینه با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) از دوشنبه ۲۵ ژانویه آغاز شد و به مدت پنج روز یعنی تا ۲۹ این ماه ادامه خواهد داشت. شرکت کنندگان به جای حضور در داووس سوییس، به شکل مجازی با هم به گفت‌وگو می‌نشینند. کلاوس شواب، بنیانگذار این مجمع همراه با تصمیم‌گیرندگان جهان قصد دارد طی این نشست راه‌های برون رفت از بحران را در "سال مرکزی ۲۰۲۱" طرح ریزی کند.