۰ نفر

تروریسم اقتصادی آمریکا تجلی استبداد بین‌المللی است

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱:۰۰
کد خبر: 402986
تروریسم اقتصادی آمریکا تجلی استبداد بین‌المللی است

نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران را تجلی استبداد در سطح بین المللی دانست و گفت واشنگتن و بانیان قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، از سازمان ملل و ابزارهای آن برای فشار بیشتر بر ایرانیان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسنی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که موضوع قطعنامه حقوق بشری ایران را در دستور کار داشتند، افزود: ابتدا می خواهم از تصمیم کانادا برای تجدید نظر در موضع‌گیری نسبت به آپارتاید غیر انسانی اسرائیل در فلسطین، استقبال کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم که این مساله موقتی نباشد و منجر به تصمیمات احتمالی دیگری همچون کنار گذاشتن این قطعنامه بیهوده سیاسی شود که هیچ کسی نباید این نمایش تکراری از بی صداقتی را جدی بگیرد و ایرانیان هم این کار را نمی کنند.

این دیپلمات ایران اضافه کرد: چرا باید این قطعنامه جدی گرفته شود وقتی که اسرائیل که به طور اساسی مرتکب این همه جنایات بین المللی همچون نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و جنایت تجاوز شده است، مرتب مورد حمایت طرفداران اصلی خود قرار دارد؟

حسنی نژاد تاکید کرد: چرا هرکسی بای از بانیان اصلی این قطعنامه مشاوره حقوق بشری بگیرند که همواره از مدافعان نژادپرستی، استعمار، اشغال خارجی، مداخله گرایی، جنگ‌های پیشگیرانه و ریشه کن کننده بومیان بوده‌اند؟

وی تصریح کرد: کسانی که سابقه‌ای تاریخی و مداوم از خیانت به وعده‌های خود و نقض ارزش‌هایی همچون عدالت، قانون و دموکراسی دارند، نمی‌توانند حق مداخله و حق تفسیر حقوق بشر و حقوق بین الملل را برای خود محفوظ نگه دارند.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام نگهبانان خودخوانده فضائل جهانی را مضحک و اهانت‌آمیز دانست و گفت: تاریخ به الگوی رفتار واقعا مخرب آنها که تا امروزه گسترش یافته است، گواهی می دهد. حتی امروز، حامیان اولیه این قطعنامه، بدترین دشمنان حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک در ایران و فراتر از آن هستند.

حسنی نژاد با تاکید بر اینکه حتی در شرایطی که مردم ما در مواجهه با جنگ اقتصادی نسل کشانه آمریکا قرار دارند، از مبانی حقوق بشری محافظت می کنند، اظهار کرد: تروریسم اقتصادی افسار گسیخته آمریکا علیه ایرانیان به ویژه آسیب پذیرترین آنها، به طور عمد و غیرقانونی حقوق بشر اولیه آنها را نقض می کند.

وی افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا، مردم ایران را از حق غذا، تحصیل، سلامت و حیات محروم می کند و به طور هدفمند و بی رحمانه، کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های ژنتیکی و همچنین بیماران دیابتی، ام اس، آسم، تالاسمی و سایر بیماران صعب العلاج و نادر را برای سلامتی و ادامه زندگی مورد تهدید قرار می دهد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در همین حال، تحمیل قوانین ملی ایالات متحده به کشورهای مستقل، هم تجلی استبداد در سطح بین المللی و هم حمله آشکار به اصل برابری کشورهای عضو سازمان ملل است. فراموش نکنید که این همان ایالات متحده‌ای است که اسلحه یک مرد سفید پوست از زندگی یک کودک سیاه پوست بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

حسنی نژاد اضافه کرد: بنابراین، هیچ چیز پوچ‌تر از مشاهده اعتراض به حقوق بشر در ایران توسط دولت‌هایی نیست که در وهله اول هرگز به آن توجه نکرده اند. دولت هایی که حتی به طور جدی به حقوق بشر همان افرادی حمله می کنند که ریاکارانه ادعای دفاع از آنها را دارند.

وی هدف اصلی بانیان این قطعنامه را برپایی کارزار ایرانی هراسی دانست و اظهار کرد: آنها بی‌شرمانه با فرقه‌های مشهور تروریستی و جدایی طلبان تبانی می‌کنند تا خشونت و ویرانی را برانگیزانند. آنها آشکارا از همه عوامل موجود سوء استفاده می کنند تا نفرت و بی اطلاعی را تحریک کنند.

نماینده ایران در این نشست، خاطرنشان کرد: از این رو، هیچ دلیلی برای آنها وجود ندارد که سازمان ملل و ابزار حقوق بشری آن را مستثنی کنند تا فشارهای بیشتری بر ایران و ایرانیان وارد شود.

حسنی نژاد تصریح کرد: این رفتار به طور معمول علیه هر کسی انجام می شود که جرات کند اهداف سیاسی کوتاه بینانه آنها را که به طور اساسی مبتنی بر استکبار، ریاکاری و دروغ گویی است، به چالش بکشد.

وی تاکید کرد: مساله حقوق بشر فقط بخش دیگری از طرح کلی آن چیزی است که "سیاست فشار حداکثر" علیه ایرانیان نامیده می شود، نامی دیگر برای "تغییر رژیم".

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه جمهوری اسلامی به چند جانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل اعتقاد دارد، گفت: ما این قطعنامه را برای چشم انداز پیشرفت در حمایت از ارتقای حقوق بشری مضر می دانیم که تنها با دستور کار سیاسی عده معدودی منطبق است که به طور مداوم به قوانین بین‌المللی بی احترامی و از یکجانبه گرایی و ارعاب طرفداری می کنند.

حسنی نژاد از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا به این کشورها فرصتی ندهند تا از حقوق بشر به عنوان سلاحی علیه ایران استفاده کنند.

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران که کانادا طراح اصلی آن و از حمایت آمریکا هم برخوردار بود، روز چهارشنبه با ۸۱ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف و ۷۰ رای ممتنع به تصویب رسید.