۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سوت رقابت انتخابات پارلمان بخش خصوصی زده شد/ فهرست کاندیداهای سه شهر مجهول است

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸
کد خبر: 337638
سوت رقابت انتخابات پارلمان بخش خصوصی زده شد/ فهرست کاندیداهای سه شهر مجهول است

طی دو روز گذشته فهرست کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی استان‌ها منتشر شد که البته از میان 34اتاق موجود، لیست شهرهای کرمانشاه، شیراز و بندرعباس هنوز اعلام نشده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ پنجشنبه هفته گذشته فهرست نهایی داوطلبان نهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اعلام شد؛ اما بعد از گذشت دو روز همچنان اسامی کاندیداهای سه شهر مجهول مانده است.

 اگرچه تا انتخابات تنها 7روز دیگر باقی مانده اما اتاق‌های استانی این دوره  فضای سردی دارند و حتی برخی از استان‌ها تا امروز هیچ ائتلافی تشکیل نداده‌ و همچنان برای ماندن یا انصراف، مردد هستند.

در همین راستا در اتاق تهران نیز تعداد کاندیدا با اضافه شدن یک نفر به 176نفر رسید. البته هفته گذشته رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تهران اعلام کرده بود که تعداد کاندیدا از 182 به 175نفر کاهش پیدا کرده اما در مصاحبه جدید خود با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: "محمدامیرزاده" کاندیدایی بود که در زمان ثبت‌نام‌ها رد صلاحیت شد اما شورای عالی نظارت وی را تایید و به لیست نهایی کاندیدا اضافه کرد.

در حال حاضر بخش بازرگانی 89کاندیدا برای تشکیل گروه 16نفره خود، بخش صنعت 54کاندیدا برای کسب کرسی 14نفره، کشاورزی با 23کاندید برای تشکیل گروه 6نفره و گروه معدن 10کاندید برای کسب کرسی 4نفره خود دارد.

4ائتلاف وارد کارزار انتخاباتی شدند

تا کنون در اتاق تهران چهار ائتلاف با نام‌های "ائتلاف برای فردا"، "تحول خواهان"، "فعالان توسعه" و "پیشگامان تحول" به صورت رسمی اعلام حضور کرده‌اند که البته قرار بود گروه فعالان توسعه با ائتلاف برای فردا ادغام شود؛ اما برخی اعضای این گروه ترجیح دادند با حفظ تشکل خود وارد کارزار انتخاباتی شوند.

در اتاق ایران نیز پویش «اتاقی برای همه» گروهی تشکیل شده که هنوز خبرهای موثقی از آن در دست نیست اما در بیانیه‌ای اعلام شده که اتاقی برای همه درحال تدوین لیست کاندیداها در اتاق‌های شهرستان‌ها و تهران است.

اگرچه هنوز به طور رسمی اعلام نشده که چه کسانی بازیگران اصلی این گروه انتخاباتی هستند، اما در بیانیه این پویش آمده است: با توجه به ویژگی فراگیر بودن و شایسته‌سالاری در اتاق‌های سراسر کشور، در لیست «اتاقی برای همه» در انتخابات اتاق تهران، کاندیداهای ذی‌صلاحی از گروه‌های سنتی نظیر ائتلاف برای فردا، تحول خواهان، فعالان توسعه و پیشگامان تحول نیز در کنار دیگر نامزدها حضور خواهند داشت.

از امروز؛ آغاز زمان قانونی تبلیغات کاندیدا

زمان تبلیغات کاندیدا از امروز به صورت رسمی آغاز شده و تا پنجشنبه 9اسفند ماه ادامه دارد. کاندیدا در روز دهم اسفند حق هیچ گونه تبلیغی نخواهند داشت و روز 11اسفند، نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران در هتل لاله برگزار می‌شود.