۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از داد و ستد های عمده بازار سهام طی هفته جاری؛

بانک پارسیان 133 میلیون سهم«لوتوس» را فروخت/ سایپا 65.5 میلیون سهم زیر مجموعه‌هایش را واگذار کرد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 334670
 بانک پارسیان 133 میلیون سهم«لوتوس» را فروخت/ سایپا 65.5 میلیون سهم زیر مجموعه‌هایش را واگذار کرد

در هفته منتهی به 19 بهمن ماه سهم های بزرگی در بورس توسط سهامداران حقوقی جابه جا شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ در سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان  طی هفته جاری بانک پارسیان 133 میلیون و 690 هزار سهم خود را واگذار کرد، اما همچنان 148 میلیون سهام« لوتوس» را در اختیار دارد.

 همچنین شرکت سایپا بخشی از سهام خود در زیر مجموعه هایش را واگذار کرد، بطوریکه 14 میلیون سهم در سایپا آذین،41 میلیون سهم در پارس‌خودرو،5میلیون‌و 500 هزار سهم سایپا شیشه و 5 میلیون سهم فنرسازی زر از سوی شرکت سایپا فروخته شد.

 همچنین شرکت سرمایه‌گذاری سمند نیز 3 میلیون و 237 هزار سهم بانک خاورمیانه را خرید تا سهم خودرا در این بانکی بورسی به 140 میلیون سهم برساند و همچنان چهارمین سهام‌دار عمده بانک خاورمیانه باشد.

 شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز 11 میلیون و 712 هزار سهم بانک تجارت را به فروش رساند، اما همچنان 1 میلیارد سهم بانک تجارت را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه نیز 40 میلیون سهم شرکت ماشین سازی اراک را فروخت، در حال حاضر این شرکت سرمایه گذاری با1میلیارد سهم‌ به عنوان دومین سهام داران عمده«فاراک» به حساب می آید. همچنین 18.5 میلیون سهم دریایی وکشتیرانی‌خط دریابندر از سوی شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهم خریداری شد.