۰ نفر

علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

محمدی در راس سازمان بورس شفافیت را به بازار برگرداند/ توسعه ابزاری‌های مالی باعث گسترش دامنه سرمایه‌گذاری در بورس شد

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 327996
محمدی در راس سازمان بورس شفافیت را به بازار برگرداند/ توسعه ابزاری‌های مالی باعث گسترش دامنه سرمایه‌گذاری در بورس شد

یکی از کارشناسان مطرح بازار سرمایه ابقاء مجدد شاپور محمدی در سمت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را اقدامی بسیار درست قلمداد و کرد و اقدامات او نظیر توسعه ابزارهای مالی و اصلاح قوانین را از نقاط قوت کارنامه محمدی برشمرد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به عملکرد مثبت شاپور محمدی طی دوران تصدی خود در راس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در این دوره ابزارهای مالی هم از لحاظ کمیت و هم از نظر کیفیت با رشد روبرو بوده، از سویی مزیت این کار پاسخگویی به نیازهای مختلف برای سرمایه گذاری در بورس است ، همچنین گسترش این ابزارها ذائقه سرمایه گذاری در بازار بورس را متنوع تر کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین مزیت دیگرگسترش ابزارها در بازار سرمایه این است که موجبات افزایش جذب سرمایه گذاری در بورس را فراهم می آورد و جذابیت در این زمینه را با رشد روبرو می کند.

کدیور ادامه داد: یکی از اقدامات مهم محمدی توسعه بازار بر پایه ابزار های مبتنی بر اوراق بهادار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قوانین و دستورالعمل های معاملاتی در بورس در دوره ریاست محمدی باعث ایجاد بسیاری از تغییرات در بازار سرمایه شده است، گفت: حرکت بازار به سمت حرفه ای شدن، تحلیل محور شدن و روبرو شدن با یک بازار بالغ از اثرات این بازنگری در قوانین به شمار می رود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان ساخت: با اقدامات انجام شده از سوی محمدی شاهد حاکم شدن شفاقیت در بازار سرمایه هستیم، از سوی دیگر با توجه به تغییر در نحوه افشای اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال شاهد انجام معاملاتی نهانی در بورس دیگر نیستیم و این امر شفافیت را در بازار سرمایه توسعه داده است.

کدیور با اشاره به افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: این رویداد هم برای بازار سرمایه منفعت داشت و هم آسیب، به عنوان مثال شرکت های صادرات محور با توجه به نوسانات نرخ ارز، از این موضوع منتفع شدند، این در حالی است که آسیب های نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر بورس، خارج از حیطه کاری محمدی بوده و چنین اتفاقاتی را در مورد بررسی عملکرد کاری وی نباید لحاظ کرد.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه جلسه شورای عالی بورس به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه تشکیل و با اتفاق آرا شاپور محمدی برای یک دوره ۳۰ ماه دیگر به عنوان سکاندار بازار سرمایه برگزیده شد.در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دستاوردهای  دو سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار تداوم فعالیت شاپور محمدی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شده بود.