۰ نفر

ژاپن از لغو سفر پمپئو به کره شمالی حمایت کرد

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 295893
 ژاپن از لغو سفر پمپئو به کره شمالی حمایت کرد

وزیر خارجه ژاپن می گوید کشورش لغو سفر 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را درک می کند و منطقی می داند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، تارنمای ژاپن تودی روز دوشنبه از قول 'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن آورده است که دولت آمریکا بنا بر دلایل بسیار متقن چنین تصمیمی گرفته است.

رییس دستگاه دیپلماسی ژاپن با اشاره به اینکه تلفنی در این زمینه با همتای آمریکایی خود گفت و گو کرده است، تصریح کرد: مسلما آمریکا دلایل محکمی برای این کار داشته است.

وی که به آمریکا سفر کرده است، خواستار اجرای مقررات تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی شد.

وزیر خارجه ژاپن که کشورش در کنار تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم های یکجانبه ای هم علیه پیونگ یانگ در نظر گرفته است، گفت: مساله انتقال سوخت از کشتی به کشتی نوعی شکست برای تحریم های شورای امنیت محسوب می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس ضوابط شورای امنیت، انتقال سوخت به کره شمالی ممنوع است اما انتقال آن به صورت کشتی به کشتی باعث شده است تا تحریم ها به درستی اجرا نشود.

'کونو' از همه کشورها خواست که به این مساله توجه کنند و افزود: موضوع مذکور خلل زیادی در تحریم ها به وجود آورده است.

در همین حال دولت آمریکا پس از آنکه مشخص شد مواد معدنی و سوخت در یک سال گذشته از طریق روسیه به کره جنوبی و سپس کره شمالی انتقال یافته است، تحریم هایی را علیه مسکو در نظر گرفت و به دلیل کمک های تجاری چین، شرکت هایی از این کشور را نیز مورد تحریم قرار داده است.

وزیر خارجه ژاپن درباره اینکه به چه علت با همتای آمریکایی خود تلفنی گفت و گو کرده است اظهار نظر نکرد.

پمپئو ساعاتی پس از آنکه سفرش به کره شمالی را مورد تایید قرار داده بود مجبور شد به دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا این دیدار را که چهارمین سفر سال جاری میلادی وی به پیونگ یانگ محسوب می شد، لغو کند. موضع ژاپن در حالی است که وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای از لغو این سفر اظهار نگرانی کرده بود.