۰ نفر

آخرین اقدامات برای احیای گالری به وسعت یک شهر

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 287264
آخرین اقدامات برای احیای گالری به وسعت یک شهر

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به آخرین اقدامات برای احیای مجدد «گالری به وسعت یک شهر» گفت: به دنبال انتقال مفاهیم به صورت ساده هستیم و تلاش می‌کنیم سطح گرافیک آثار را بالا ببریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، برزین ضرغامی در پاسخ به پرسشی در خصوص نگاه‌های متفاوت به طرح‌های کمپین گفتگو و اینکه برخی کیفیت طرح‌ها را بسیار سطح پایین می‌دانند و برخی معتقدند این تصاویر سریع به مخاطب مفاهیم را منتقل می‌کند، گفت: ابتدا باید مشخص شود جامعه آماری که این بیلبوردها را نقد می‌کند، چه میزان است. هر فعالیتی که در حوزه‌های فرهنگی هنری انجام می‌شود، در کنارش نظرسنجی‌هایی نیز برای آگاهی از میزان رضایت مردم انجام شده که هنوز برای این کمپین نتایج مشخص نشده است. بنابراین ما نه نقدها و نه تعریف‌ها را نمی‌توانیم تائید کنیم.

وی ادامه داد: از نظر هنری و گرافیکی این آثار می‌تواند به ذائقه و سلیقه برخی از مخاطبان نباشد و برخی از این طرح‌ها کاملاً رضایت داشته باشد و مطمئناً قضاوت افراد مختلف چه کسانی که تخصص این کار را دارند و چه کسانی که تخصص این کار را ندارند، متفاوت است.

ضرغامی با اشاره به اینکه در تبلیغات شهری گاهی ما تمرکزمان به انتقال پیام است و گاهی به گرافیک کار توجه بیشتری می‌کنیم و زمانی نیز گرافیک و پیام مکمل یکدیگر هستند، گفت: تلاش نهایی ما افزایش ذائقه هنری شهروندان است. در رابطه با کمپین اخیر نیز نمی‌گویم ما به گرافیک بی‌توجه بودیم، اما انتقال پیام‌هایی با موضوع گفتگو برایمان بیشتر اهمیت داشت. ‌ موضوع گفتگو شاید موضوع ویژه‌ای به نظر نیاید، اما یکی از مباحث و مفاهیم مهمی است که بسیاری از مشکلات روزانه ما به دلیل نبود گفتگو در سطح جامعه است. ما تلاش می‌کنیم از دل خود شهروندان، مفاهیم را استخراج کنیم و به دنبال کارهای توصیه‌ای و تجویزی نیستیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه روز به روز تلاش می‌کنیم سطح کیفی جملات و گرافیک آثار را بالا ببریم، افزود: در پیام‌ها به دنبال انتقال راحت مفاهیم هستیم و اینکه به آسانی با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. در سایر تبلیغات موضوعی که انجام دادیم مثل جام‌جهانی، ماه مبارک رمضان و نوروز نیز همین آسانی ارتباط با مخاطب را در دستور کار قرار دادیم، هر چند در نوروز جنبه‌های هنری آثار بیشتر برای ما مورد توجه بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص احتمال احیای پروژه گالری «به وسعت یک شهر» که در سال‌های گذشته انجام می‌شد و امسال متوقف شده است، تصریح کرد: اولین جلسه جمعی برگزاری این رویداد هنری انجام شد و از هنرمندان مرتبط دعوت کردیم اما هنوز برای برگزاری آن به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و کلیت کار این بود که اگر قرار شد اقدام جدیدی را انجام دهیم، ایرادات و اشکالات سال‌های گذشته را برطرف کنیم.