۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چه نهاده‌های دامی ارز 4200تومانی گرفتند؟/ وعده ورود نهاده‌های دامی با ارز 3800تومانی چه شد؟

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 282277
چه نهاده‌های دامی ارز 4200تومانی گرفتند؟/ وعده ورود نهاده‌های دامی با ارز 3800تومانی چه شد؟

رشد قیمت نهاده‌های دامی وارداتی از نیمه سال گذشته آغاز شد و در مقطعی به دلیل گرانی آن ها تولیدکنندگان از تامین نهاده های مورد نیاز خود بازماندند. در این شرایط سخت بود که فعالان حوزه دام و طیور از وعده دولت برای ثبات نرخ ارز نهاده‌های وارداتی و اختصاص ارز با قیمت ۳۸۰۰ تومان برای این کالاها خبر دادند. وعده‎‌ای که لیست امروز دریافت کنندگان ارز دولتی بانک مرکزی نشان از عدم تحقق آن دارد.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ امروز بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد. براساس این لیست از تاریخ ۲۲فروردین ماه تعداد ۸۵شرکت برای ورود ذرت دامی، ۵شرکت برای ورود کنجاله سویا و ۶۱شرکت برای برای ورود جو ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی از طریق سامانه نیما و بانک مرکزی دریافت کرده‌اند.

لیست منتشر شده نشان می‌دهد به ۸۵شرکت نامبرده در مجموع ۴۱۸میلیون و ۶۶۹هزار و ۳۵۱یورو ارز دولتی برای واردات ذرت دامی، ۵شرکت در مجموع ۹۴میلیون و ۷۸۳هزار و ۵۲۲یورو ارز دولتی برای واردات کنجاله سویا  و ۶۱شرکت در مجموع ۱۷۲میلیون و ۲۰۲هزار و ۵۴۶یورو ارز دولتی برای واردات جو تخصیص داده شده است.

در مجموع این شرکت ها ۶۸۵میلیون و ۶۵۵هزار و ۴۱۹ یورو ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی برای واردات نهاده های دامی وارداتی ذرت، کنجاله سویا و جو دریافت کرده اند.