۰ نفر

اجرای فاز نخست ساخت ۲هزار دستگاه واگن مترو در کشور

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
کد خبر: 250457
 اجرای فاز نخست ساخت ۲هزار دستگاه واگن مترو در کشور

معاون صنایع پیشرفته و انرژی های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از اجرایی شدن مرحله نخست ساخت ۲هزار دستگاه واگن مترو و ساخت ۶۳۰دستگاه واگن و سیستم رانش آنها خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فرداد دلیری عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه آئین امضای اسناد تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی، با اعلام این مطلب ابراز امیدواری کرد که به زودی کشور از این نظر بی نیاز و خودکفا شود.

مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی، مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت 2 هزار دستگاه واگن مترو به تصویب رسید که ایدرو به عنوان مجری طرح برگزیده شد.

دلیری ادامه داد: پیش از این همه نیاز کشور در واگن های مترو از خارج تامین می شد و فقط در زمینه بدنه سازی و اتاق سازی واگن ها فعالیت می کردیم، اما با اجرایی شدن این پروژه در زمینه سیستم رانش متروها شامل سیستم های کنترل و قدرت - که قلب مترو محسوب می شود- نیز از خارج بی نیاز می شویم.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس شرکت مشترک بین ایدرو و جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این شرکت مشترک با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریالی و با سهام 50 درصدی هر یک از طرفین تاسیس می شود؛ سرمایه این شرکت مشترک بر حسب نیاز قابل توسعه و افزایش خواهد بود.

معاون ایدرو یادآور شد: طرح ها و پروژه هایی که از سوی این شرکت مشترک اجرایی می شود، تاکنون در ایران قابلیت اجرا نداشته یا فناوری آن موجود نبود و نیاز به زمینه سازی برای تجهیزات مورد نیاز داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این شرکت، مدیریت پروژه های بزرگ با سرعت و شتاب بیشتری عملیاتی شده و پروژه یابی، فروش، صادرات و توسعه فناوری با استفاده از امکانات هر 2 طرف اجرایی شود.

این همکاری‌ها در حوزه‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش، نیروگاهی و انرژی، حمل و نقل ریلی و خودرویی، صنایع مرتبط با برق (قدرت، الکترونیک و مخابرات)، الکترو مکانیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع معدنی، کانی های فلزی و غیرفلزی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارویی، تولید مواد شیمیایی و کاتالیست ها و صنایع پیشرفته است.