۰ نفر

نظرسنجی‌ها نشان داد؛

۵۸درصد آمریکایی‌ها از ترامپ ناراضی‌اند

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 246751
۵۸درصد آمریکایی‌ها از ترامپ ناراضی‌اند

نتایج نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد که 58 درصد از آمریکایی ها عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوی آمریکا را قبول ندارند.

این نتایج که دیروز منتشر شد حکایت از آن دارد که تایید شغلی ترامپ همچنان پایین است و فقط 36 درصد از پاسخ دهندگان از عملکرد وی راضی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، این در حالیست که طبق این نظرسنجی، نگاه رای دهندگان آمریکایی به اقتصاد کشورشان مثبت است. اکثر آمریکایی ها (58 درصد) نگاه مثبتی به اقتصاد آمریکا دارند؛ موضوعی که طبق این نتایج بالاترین درصد در هفده سال گذشته است.

چهل و چهار درصد از رای دهندگان از عبارت «خوب» و چهارده درصد از واژه «عالی» برای توصیف وضعیت اقتصادی کشورشان استفاده کرده اند.

با این حال، 40 درصد گفته اند که نگاه آنها به اقتصاد آمریکا مثبت نیست. بیست و چهار درصد اقتصاد کشورشان را «نه چندان خوب» و دوازده درصد «ضعیف» توصیف کرده اند.

این نتایج به دنبال تلاش ترامپ برای تبلیغ دستاوردهای مختلفش در اولین سال ریاست جمهوری اش و در بحبوحه اختلافات بین قانونگذاران آمریکایی درباره بودجه که در نهایت به تعطیلی دولت کشید، منتشر شده است.

این نظرسنجی از بین 1005 نفر از رای دهندگان آمریکایی و در بازه زمانی 15 تا 18 ژانویه (25 تا 28 دی) و با ضریب خطای 3.5 درصد انجام شد.

تعطیلی دولت که امروز (دوشنبه) سومین روز خود را سپری می کند باعث شد تا دولت ترامپ در آغاز دومین سال ریاست جمهوری وی عملکرد کاملی نداشته باشد.

اگر چه جمهوریخواهان اکثریت کنگره را در اختیار دارند، ناتوانی ترامپ در دستیابی به توافقی با دمکرات ها یکی از هولناک ترین ناکامی ها برای دولت وی به شمار می آید.

بودجه کوتاه مدت پیشین در حالی نیمه شب جمعه (به وقت واشنگتن) به پایان رسید که سنای آمریکا نتوانست بودجه 4 هفته ای مصوب مجلس نمایندگان این کشور را به تصویب برساند.

این امر سبب شد دولت آمریکا از بامداد روز شنبه تعطیل شده و کارمندان بخش های غیرضروری به مرخصی اجباری فرستاده شوند.