۰ نفر

این میوه شگفت انگیز را هر روز بخورید

۷ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵
کد خبر: 173037
این میوه شگفت انگیز را هر روز بخورید

عناب به عنوان خرمای چینی شناخته می‌شود و دارای خواص بیشماری برای سلامتی است

از عناب برای ساخت انواع داروهای گیاهی در کشور چین و دیگر کشورهای آسیایی استفاده می‌شود. این میوه کم کالری سرشار از مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی است و از همه مهم‌تر اینکه به عنوان منبع غنی آنتی اکسیدان شناخته شده است.
١- دارای خواص ضدسرطانی است
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بنیتا، آب عناب دارای خواصی است که می‌تواند سلول‌های سرطانی به خصوص آنهایی که باعث سرطان خون می‌شوند را مهار کند. موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، روی عصاره خارج شده از میوه عناب خشک شده تحقیقاتی انجام داده‌ است تا بتواند خواص ضدسرطانی آن را مورد بررسی قرار دهد. نتیجه تحقیقات نشان داد که عصاره عناب می‌تواند سلول‌های موجود در تومورهای سرطانی و مخصوصاً سرطان خون را از بین ببرد. 
۲- به کاهش وزن کمک می‌کند
اگر شما هم درگیر یک رژیم غذایی هستید و از خوردن پرتقال و هندوانه خسته شده‌اید می‌توانید این میوه کم کالری، خوشمزه و پرخاصیت را در رژیم غذایی خود بگنجانید. عناب با عطر شگفت انگیز و طعم شبیه به سیب، یکی از میوه‌های محبوب در میان ورزشکاران و طرفداران تناسب اندام است زیرا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین می‌کند.
۳- بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن است
عناب سرشار از ویتامین C و A بوده و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. از این رو مصرف آن برای بهبود سرماخوردگی و سرفه توصیه می‌شود. از آنجایی که بدن انسان نمی تواند ویتامین C مورد نیازش را خودش تامین کند در نتیجه حتماً باید مواد غذایی حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی خود لحاظ کنیم جالب است بدانید مصرف روزانه نصف فنجان میوه عناب می‌تواند میزان روزانه ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند رادیکال‌های آزاد بدن را از بین ببرند و روند پیری و ابتلا به سرطان را کاهش دهند. 
۴- آرام کننده سیستم عصبی است
این میوه دارای تاثیرات آرام‌بخش روی بدن و فکر است و طبق تحقیقات صورت گرفته به عنوان یک داروی ضدافسردگی طبیعی معرفی شده است. عناب همچنین می‌تواند استرس و اضطراب را تا حد زیادی درمان کند. 
۵- بی‌خوابی را درمان می‌کند
میوه عناب و تخم‌های آن به طور عمومی در داروهای چینی و به منظور درمان بی‌خوابی استفاده می‌شوند. این میوه حاوی ترکیبات شناخته شده به نام فلاونوئیدها، ساپونین و پلی ساکارید است. تحقیقات نشان داده‌اند که ساپون موجود در عناب به عنوان یک آرام‌بخش طبیعی عمل می‌کند و سیستم عصبی بدن را آرام می‌کند و در نتیجه باعث داشتن خواب راحت‌تر می‌شود. بنابراین اگر شما هم شب‌ها دچار بی‌خوابی می‌شوید می‌توایند یک لیوان چای عناب را قبل از خواب میل کنید تا بدون استفاده از داروهای شیمیایی، شب راحتی را سپری کنید. 
۶- عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد
میوه عناب به عنوان بهبود دهنده سیستم گوارش بدن شناخته شده است. برای استفاده از خواص این میوه می‌توانید آن را به شکل پوره در بیاورید یا عصاره آن را در چای و سوپ خود بریزید. نتیجه یک تحقیق منتشر شده در مجله کشاورزی و شیمی غذا اعلام کرده است، مصرف ۴۰ میلی‌گرم از این میوه به طور روزانه می‌تواند کل دستگاه گوارش بدن را بهبود داده و از سمی شدن مخاط روده توسط آمونیاک و ترکیبات دیگر جلوگیری کند.
۷- باعث بهبود یبوست می‌شود
یکی از مهم‌ترین خواص میوه عناب این است که می‌تواند مانند یک درمانگر طبیعی بیماری‌هایی مانند یبوست مزمن را درمان کند. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد ۸۴ درصد افرادی که از عصاره عناب استفاده کرده‌اند، تا حدود زیادی درمان شده‌اند و علائم بیماری در آنها نرمال شده است.
۸- به تنظیم فشار خون بدن کمک می‌کند
یک فنجان عناب تازه می‌تواند حدود ۱۵ درصد نیاز روزانه بدن شما به پتاسیم را تامین کند و همانطور که می‌دانید پتاسیم می‌تواند با آرام کردن رگ‌های خونی، فشار خون بدن شما را تنظیم کرده و سلامتی قلب شما را تضمین کند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که فشار خون‌تان بالا رفته است می‌توانید با مصرف این میوه، آن را تنظیم کنید.
۹- تقویت کننده استخوان و دندان است
یکی از راه‌های اطمینان از استحکام استخوان‌ها، مصرف روزانه مواد معدنی است. مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن، سلامت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌های بدن شما را تضمین می‌کنند و جالب است بدانید که عناب دارای تمام مواد معدنی ذکر شده است. با افزایش سن امکان ابتلا به پوکی استخوان نیز بالا می‌رود و مصرف روزانه میوه عناب می‌تواند به شما در کاهش روند این بیماری کمک کند. همچنین هر وعده از این میوه خوشمزه حاوی ۳ میلی‌گرم منیزیم است که می‌تواند ماهیچه‌های شما را تقویت کند.
۱۰- باعث سلامتی پوست می‌شود
عصاره میوه عناب به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند انواع ناراحتی‌ها و التهاب‌های پوست از جمله جوش، اگزما و پسوریازیس را بهبود دهد و همچنین چین و چروک و زخم‌های پوست را درمان کند و با بهتر کردن گردش خونِ اکسیژن‌دار، ظاهر پوست را سفت‌تر و زیباتر کند.
۱۱- افزایش دهنده انرژی بدن است
آهن و فسفر ۲ عنصر اصلی تشکیل دهنده سلول‌های خونی هستند. کمبود آهن یا کم‌خونی می‌تواند باعث ضعف عضلانی، احساس خستگی، سوء هاضمه و سرگیجه شود. خوردن عناب میزان آهن و فسفر موجود در خون را افزایش داده و در نتیجه جریان خون نیز بالا می‌رود و انرژی بدن افزایش پیدا می‌کند.