۰ نفر

وزیر نفت عراق: در نشست شنبه اوپک در وین شرکت می کنیم

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵
کد خبر: 162886
وزیر نفت عراق: در نشست شنبه اوپک در وین شرکت می کنیم

وزیر نفت عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در نشست روز شنبه آینده اوپک در وین شرکت می کند.

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق با ابراز امیدواری از تثبیت بازار جهانی نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی گفت: عراق در نشست شنبه آینده اوپک و تولید کنندگان خارج اوپک شرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به نشست گذشته اوپک که با توافق برای کاهش و تثبیت بازار نفت همراه بود گام مهمی در بهبود قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

وزیر نفت عراق اعلام کرد که عراق برای تثبیت بازار نفت و حفظ وحدت رویه میان اعضای اوپک تلاش خواهد کرد و مسئولیت اعضای اوپک اکنون تلاش برای ثبات بازار نفت و بهبود قیمت ها است.

روز چهارشنبه هفته گذشته در وین، اعضای سازمان تولید کنندگان نفت (اوپک) بر سر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت به منظور بالا بردن قیمت جهانی طلای سیاه به توافق رسیدند. 

کشورهای عضو اوپک در حال حاضر روزانه 33 میلیون و 700 هزار بشکه نفت تولید می کنند، طبق توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه کشورهای عضو اوپک تولید روزانه خود را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش خواهند داد که بیشترین کاهش توسط عربستان سعودی، عراق، امارات متحده عربی و کویت صورت خواهد گرفت. 

بغداد درحالی موافقت کرد تا نفت خود را کاهش دهد که پیشتر اصرار داشت تا بتواند سهم بیشتری از اوپک بگیرد تا بتواند با پول فروش نفت، هزینه جنگ با گروهک تروریستی داعش را تامین کند.

عراق پیشتر در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام این کشور با برجای گذاشتن یک رکورد بی سابقه در تاریخ صادرات خود، در ماه گذشته میلادی (نوامبر) بیش از چهار میلیون و 51 هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است.