۰ نفر

هشدار کامرون به پیروزی یک زن در انتخابات فرانسه

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۰
کد خبر: 161949
هشدار کامرون به پیروزی یک زن در انتخابات فرانسه

نخست‌وزیر پیشین انگلیس طی اظهاراتی پیروزی رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را به منزله ضربه‌ای سخت به اروپا ارزیابی کرد.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس طی اظهاراتی پیروزی رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را ضربه‌ای سخت به اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیوید کامرون» امروز شنبه طی اظهاراتی در دهلی‌نو پایتخت هند اعلام کرد: «پیروزی «مارین لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری ماه می آینده فرانسه ضربه‌ای سخت به اروپا خواهد بود.»

وی افزود: «محبوبیت اخیر احزاب افراطی در اروپای غربی ناشی از مخالفت آنها با نظام و سیستم حاکم و افزایش پوپولیسم نشانه پایان جهانی‌سازی نیست بلکه به منزله هشداری در خصوص ضرورت انجام اصلاحات مهم در مدیریت چالش‌های اقتصادی و فرهنگی است.»

نخست‌وزیر پیشین انگلیس در ادامه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «چنانچه مارین لوپن رئیس‌جمهور فرانسه شود، ضربه‌ای سخت به اروپا وارد خواهد آمد و من امیدوارم که یکی از احزاب دولت کلاسیک و معمولی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی برسد.»

بر اساس این گزارش، پس از شکست حزب محافظه‌کار انگلیس در همه‌پرسی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون از سمت خود استعفا کرد و «ترزا می» به عنوان جانشین وی به نخست‌وزیری انگلیس رسید.

دیوید کامرون در پایان ضمن ابراز تأسف از نتیجه همه‌پرسی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: «من همچنان معتقدم که ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا برای آن بهتر بود.»

اظهارات نخست‌وزیر پیشین انگلیس در حالیست که مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه چندی پیش طی اظهاراتی با اشاره به نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا طی ماه ژوئن گذشته برگزار شد و در پایان شمارش آراء، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند.

بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد.