۰ نفر

بمنظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی؛

معاون اول رییس جمهوری عازم عراق شد

۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 159357
معاون اول رییس جمهوری عازم عراق شد

معاون اول رییس جمهوری برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی امروز - یکشنبه - عازم نجف اشرف در عراق شد.

اسحاق جهانگیری قرار است در این سفر ضمن شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از نزدیک در جریان برگزاری این مراسم بزرگ عاشقان حسینی و چگونگی خدمات رسانی به زائران قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،‌ وی در بخشی از مسیر پیاده‌روی نجف - کربلا حضور می یابد و همگام با عاشقان اهل بیت علیهم السلام در این راهپیمایی شرکت می کند.

وی همچنین در این سفر مرقد مطهر امیر المومنین حضرت علی (ع) در نجف اشرف را زیارت می کند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز جهانگیری را در سفر به نجف اشرف همراهی می کند.

معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق از میزبانی کریمانه دولت و مردم این کشور از زائران امام حسین(ع) تشکر کرد .

حیدرالعبادی نیز گفت:دولت و دستگاههای رسمی و غیررسمی عراق در خدمت زائران امام حسین(ع) هستند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه وضعیت قانونمندی تا کنون وجود داشته و سازماندهی خوبی صورت گرفته و تاکنون بیش از 2 میلیون روادید برای زائران ایرانی صادر شده است

معاون اول رییس جمهوری چهارم آبان ماه در ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر همکاری مناسب و تعامل سازنده دولت عراق برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم برای دولت عراق از جهات گوناگون دارای اهمیت است و در حقیقت یک نمایش قدرت محسوب می شود تا دشمنان بدانند که عراق با وجود همه مشکلات و تلاش های گروه های افراطی و تکفیری، قدرت و توان آن را دارد که چنین مراسم بزرگی را با امنیت کامل مدیریت و برگزار کند.

معاون اول رییس جمهوری از مراجع عظام تقلید نجف اشرف نیز در این جلسه به خاطر عنایت و توجه به این مراسم مذهبی قدردانی کرد و افزود: در موارد بروز مشکل، مراجع بزرگوار هیچگاه از ارائه رهنمود و کمک در این زمینه دریغ نکرده اند و همواره حامی این مراسم باشکوه بوده اند.

جهانگیری با تاکید براین که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز عنایت ویژه ای به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی‌ دارند، بر ضرورت تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در اربعین امسال تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع امنیت در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: دولت نیز با تمام توان و امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم کمک خواهد کرد.

براساس آخرین آمارها بیش از ٢ میلیون زائر ایرانی دراین مدت به عتبات عالیات سفرکرده اند که تاکنون ٧٥٢ هزار و ١٦١نفر به کشور بازگشته اند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری سال گذشته نیز به همراه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان حج و زیارت ابتدا برای بررسی وضعیت تردد زوار از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و پس از آن عازم عراق شد و در راهیپمایی اربعین حسینی شرکت کرد.