۰ نفر

اجرای بزرگترین طرح توسعه اشتغال پایدار کشور در مشهد

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۲
کد خبر: 158652
اجرای بزرگترین طرح توسعه اشتغال پایدار کشور در مشهد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بزرگترین طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار کشور( تکاپو) در مشهد اجرا شده است.

محمود احمدی افزود: این طرح شامل یک مجتمع 18 واحدی زعفران در شهرک صنعتی توس است که با همت بخش خصوصی اجرا شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع واحد های تولیدی موفق در تولید زعفران در یک جا تجمیع شده اند، اظهار کرد: فعالیت این مجتمع در زمینه بسته بندی و توزیع زعفران و گیاهان دارویی با ظرفیت بسته بندی 200 تن زعفران در سال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال بیش از 720 نفر در این مجتمع بیان کرد: این مجتمع با هدف تولید بسته بندی های کامل برای بازارهای داخلی و خارجی راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع، 4 محصول جدید دیگر هم از زعفران تولید می شود خاطرنشان کرد: با بازاریابی بین المللی زعفران، به دنبال افزایش صادرات غیر نفتی هستیم که نتیجه آن رشد کسب و کار است که در نهایت رونق اقتصاد استان را به همراه خواهد داشت.

محمودی همچنین با اشاره به نصب رایگان 30 دستگاه مدرن خشک کن زعفران در روستاهای دارای این محصول بیان کرد: برای اولین بار در کشور 15 پایگاه جمع آوری مدرن و بهداشتی زعفران در کشور ایجاد شده که علاوه بر زیرپوشش قرار دادن 10هزار و 800 کشاورز، موجب اتصال شبکه های روستایی به صادر کنندگان اصلی زعفران شده است.

'طرح تکاپو' به منظور کمک به توسعه اشتغال پایدار از سوی دولت تدوین شده و در آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مامور فراهم کردن شرایط شغل پایدار در بخش‌های مختلف است.