۰ نفر

هدف اصلی قرارداد جدید نفتی چیست؟

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 149718
هدف اصلی قرارداد جدید نفتی چیست؟

بیژن زنگنه گفت:«تمرکز ما به افزایش بازیافت و میدان مشترک است. میدان مشترک یک ثروت است باید از آن استفاده کرد.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای HOA شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، گفت:« مفاهیم اصلی قرارداد ابتدا به امضا می رسد و به دنبال آن، قرارداد انجام می شود. برای صرفه جویی در زمان با امضای HOA چارچوب را مشخص کردیم.»

وی افزود:« ما در ایران شرکت E&P نداریم. در این قرارداد ها یکی از مواردی که انتقاد شد ساخت شرکت های E&P بود،متقدان براین باروند که شرکت استخراج و تولید در ایران، شرکت ملی نفت را تضعیف می کند. اما با نداشتن شرکت E&P در واقع درآمد خارجی ها از نفت ایران، بیشتر از خود شرکت های ایرانی می شود. یکی از اهداف ساخت شرکت های E&P ایجاد شرکت های دانش بنیان است شرکت ها نباید فقط دارای مخزن باشند.»

وی با اشاره به میدان های یاران، مارون و کوپال گفت:« هدف اصلی ما در هر سه میدان، افزایش ضریب بازیافت نفت است.»

زنگنه افزود:«وزارت نفت از همکاری با تمام شرکت هایی که بتوانند با تامین سرمایه و بهره مندی از فناوری های امروزه در افزایش برداشت به صنعت نفت کمک کنند، استقبال می کند.»

وی در ادامه گفت:« تمرکز ما به افزایش بازیافت و میدان مشترک است. میدان مشترک یک ثروت است باید از آن استفاده کرد.»

زنگنه با اشاره مناطق نفت خیز جنوب گفت:«در این منطقه ۶۰ میدان نفتی وجود دارد که در آن هنوز کار نشده است. در سی سال گذشته در کشور برای افزایش بازیافت کاری نکریم و باید برای توسعه کشور به این موضوع توجه بیشتری کنیم.