۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازارها؛

بررسی نموداری بازارهای جهانی و روند پیش رو

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 703601
بررسی نموداری بازارهای جهانی و روند پیش رو

در این سری تحلیل‌ها، با دید تکنیکال بازارهای جهانی و محصولات مورد معامله با اهمیت مورد بررسی قرار گرفته و پیش بینی آینده قیمتی هر یک براساس قواعد تحلیل تکنیکال صورت پذیرفته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ در این تحلیل صرفا بررسی شاخص های بازار سرمایه براساس قواعد تحلیل تکنیکال ارایه شده و دو سناریو محتمل مورد بررسی قرار گرفته است.

نگاهی بر بازارهای جهانی با دید تکنیکال

•    نفت

•    دلار

•    انس

•    بیت کوین

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال نفت برنت

1 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت ۸۳.۲۳ دلار می باشد.  در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱  با رقم ۸۳.۹۱ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر کاهش ۰.۸۱ درصدی یا ۰.۶۸ دلار نفت برنت نسبت به هفته گذشته می باشد. نفت گرچه در طول هفته ثابت بود، اما در معاملات پرنوسان روز جمعه افزایش یافت. زیرا قیمت‌ها به دلیل چشم‌انداز کاهش صادرات روسیه مورد حمایت قرار گرفته است، البته همچنان تحت فشار افزایش ذخایر در ایالات متحده و نگرانی‌ها در مورد فعالیت اقتصادی جهانی  است.

2  تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

برای  نمودار نفت دو سناریو بلند مدت در نظر داریم. یا مثلث یا دیامتریک. مثلث بودن را در تحلیل هفته پیشین بررسی کردیم که یک پولبک به سقف مثلث بود. اما سناریوی دیامتریک  اگر محتمل باشد. رشد نفت تا ۱۳۰ دلار شاخه F هست و این ریزش از پیک اخیر شاخه g می باشد که به صورت یک دیامتریک الماسی فعلا در نظر گرفته شده.  G می تواند هنوز تمام نشده باشد و این تازه لگ اول آن باشد. به روز رسانی شده  را با سناریوی محتمل دیگرکه به صورت یک دیامتریک در نظر گرفتیم.

حمایت ۷۲-۷۵ هنوز معتبر هست و مقاومت های پیشین همچنان بر قرار.  

آپدیت : همچنان انتظار یک رشد میان مدت برای نفت برنت میرود.

3 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

چارت دیامتریک- ۲۲ بهمن:

4 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت دلار در مقابل ریال در بازار آزاد

5 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

دلار  در بازار ازاد به محدوده ۵۷ هزار تومان هم رسیده است.  از سال ۹۶ دلار یک دیامتریک بلند مدتی را شکل میدهد که در این سناریو تشابه زمانی لگ ها را داریم. این موج از نیمه ۱۴۰۱ شروع شده و  از کف ۲۸۸۰۰ تومان  شاخه(E) می باشد که اواخر آن طی دو سه ماه آتی هستیم.   لگ E هستیم که می تواند ترکیبی باشد. به عبارتی به صورت abcXabc

اهداف این موج می تواند محدوده های فیبوی مقاومتی ۵۸۳۰۰ تومان و ۷۳۰۰۰-۷۵۱۰۰ تومان باشد.  با رسیدن به محدوده مقاومتی انتظار شروع موج (F) و حرکت یک ساله کند ولی نزولی را داشت. سپس مجدد به اهداف قبلی دست می یابد.

فعلا این سناریو محتمل ترین است ولی با توجه به عدم ثبات اقتصادی در ایران هر سناریوی دیگری می تواند با توجه به رخدادهای اقتصادی و سیاسی اتفاق بیفتد.

6 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی به دلار

7 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۸۱۱.۶ دلار می باشد.   هر انس طلا در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱  با رقم ۱,۸۴۱.۳۶ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر کاهش ۱.۶۱ درصدی یا ۲۹.۷۶ دلار انس طلا نسبت به هفته گذشته می باشد.

8 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

الگوی مثلث یا دیامتریک برای انس محتمل می باشد که شاخه (D) بلند مدتی تکمیل شده و شاخه (E) نزولی در حال شکل گیری است . در صورت مثلث بودن الگوی بلند مدت انس، محدوده  ۱۶۰۰ دلار برای پایان شاخه نزولی مهم است و حمایت نزدیک نیز محدوده ۱۷۸۰-۱۷۴۵ دلار خواهد بود. مقاومت ۱۹۰۰-۲۰۰۰ دلار مهم است.

اپدیت: ریزش انس جهانی ادامه دار شد. فعلا سناریو پیشین معتبر بوده و انتظار داریم یک واکنش مثبت به اولین حمایت ها داشته باشیم. روز دوشنبه، هیئت ثبات مالی (FSB) هشدار داد که اقتصاد جهانی ممکن است با شوک‌های بیشتری در قیمت کالاها مواجه شود، زیرا جهان همچنان با مشکلات ناشی از کووید ۱۹ در زنجیره‌ی تامین مقابله می‌کند. تحلیلگران BCA بر این باورند که طلا همچنان فرصتی برای بازگشت به ۲۰۰۰ دلار در سال جاری دارد، زیرا رشد اقتصاد جهانی در زمان بحران، باعث افزایش تورم و خطرات ژئوپلیتیکی می‌شود به هر حال مسیر تحلیل پیشین فعلا پای بر جاست.

9 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

نکته: ار اس ای هر وقت به محدوده عدد ۸۰ رسیده است ریزش قابل توجهی داشتیم.  

10 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

چارت ۸ بهمن و اشاره به واگرایی منفی و برگشت ار اس ای:

11 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

بررسی نموداری بیت کوین  

Bitcoin Elliott Wave and NEO Wave Analysis

12 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

بیت کوین که در کوتاه مدت از حوالی ۱۵۵۰۰ دلار به محدوده ۲۴۵۰۰ دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت هر بیت کوین ۲۳,۰۳۶.۰۴ دلار می باشد. بیت کوین در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱  با رقم ۲۴,۴۱۴.۶۱ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر کاهش ۵.۶۴ درصدی یا ۱,۳۷۸.۵۷ دلار بیت کوین نسبت به هفته گذشته می باشد.

13 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

اپدیت ۶اسفند: واگرایی منفی و اصلاح موقت همچنان سناریوی محتمل است. . به عبارتی یک اصلاح موقت برای شاخه E مثلث داریم که می تواند تا محدوده ۱۸۵۰۰-۱۹۵۰۰ دلار باشد سپس برگشت قوی تری تجربه نماییم.

 محدوده مقاومتی کنونی حوالی ۲۴۰۰۰ -۲۵۰۰۰ دلار یک سقف خط روند داخلی میانه کانال است که بارها در گذشته به آن واکنش داشتیم. در موج بعدی رشد اهداف ۲۵۰۰۰-۲۹۰۰۰-۳۳۰۰۰ دلار مهم می باشند.

14 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

۲۲ بهمن:

15 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

چارت به روز رسانی شده ۱۵ بهمن ماه:

16 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند

چارت هفته گذشته:  اشاره به واگرایی منفی و اصلاح در عدد ار اس ایی. رشد یک ماه گذشته به لحاظ تکنیکالی کاملا قابل پیش بینی بود و واگرایی مثبت که با فلش سبز بین نمودار قیمت و اندیکاتور ار اس ای نمایش داده شده گویای این رشد بوده است. به نظر در اخرین شاخه از C هستیم و باید زمان دهیم تا الگوی مثلث خنثی از دید نئویو تکمیل گردد

17 تحلیل بازارهای هشت اسفند

18 تحلیل تکنیکال بازارها هشت اسفند