۰ نفر

شرکت آروا با رعایت اصول کنترل و تضمین کیفیت، موفق به کسب نشان استاندارد ملی ایران شد

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 718013
شرکت آروا با رعایت اصول کنترل و تضمین کیفیت، موفق به کسب نشان استاندارد ملی ایران شد

کارخانه بزرگ آروا در سال ۱۴۰۲ به طور رسمی افتتاح شد و پرسنل آروا در تاریخ ۱۴/۲/ ۱۴۰۲در سالن همایش های صدا و سیما گردهم آمدند تا بشنوند در مسیر موفقیت آروا از نقطه شروع تا به امروز چه اتفاق هایی افتاده است. افراد برتر در هر حوزه و تمام کسانی که در آروا ارتقا شغلی گرفتند معرفی شدند تا انگیزه کاری سایر پرسنل افزایش یابد.

 جناب اقای امین مصلایی به عنوان مدیرعامل آروا اشاره کردند که در اولین تجربه ی واردات خود شکست خوردند اما دست از تلاش برنداشتند تا با حساب و کتاب توانستند بزرگترین ساختمان مرکزی تولید انواع ابزار آلات و دستگاه های جوش و برش را در حسن آباد احداث کردند و بعد از آن نیز با گسترش سبد محصولات و نمایندگی های این شرکت، اقدام به تولید در داخل کردند وکارخانه آروا را تاسیس کردند.

جناب آقای نادعلیان نیز به عنوان معاونت اجرایی شرکت آروا در سخنرانی خود اشاره کردند با توجه به ارزش های سازمانی که یکی از آن ها رشد کردن است، ما در آروا تلاش می کنیم که در موقعیت های شغلی مدیرتی و سرپرستی و سایر موقعیت ها افرادی که در آروا حضور دارند به گونه ای آموزش ببینند که بتوان آن ها را جذب کرد.

 ایشان به این موضوع نیز اشاره کردند که برای هر واحد، سیستم ارزیابی عملکرد طراحی کردیم تا مطابق با آن بتوانیم مسیر رشد و موفقیت افراد را در آروا آنالیز و بررسی کنیم.

آقای حمید مصلایی نیز اشاره کردند ما از همان ابتدا که ابزار را وارد می کردیم کیفیت برایمان مهم بود به همین علت نظارت در حین تولید را انجام دادیم. ماموریت خود پیشگام شدن در تولید و توزیع و تامین ابزارآلات و محصولات کار آمد و صنعتی و خانگی را با تکیه بر نیروهای متخصص و دانش فنی  قرار دادیم. بعد از آن نیز که کیفیت تولید خود را اثبات کردیم  با خدمات پس از فروش به دنبال جلب رضایت مشتریان بودیم.

ما برای اثبات کیفیت خود تیمی متشکل از خبرگان و مهندسان و تعمیرکاران در حوزه ابزارآلات را تشکیل دادیم. سپس به بررسی شرایط ایران پرداختیم که ابزار ما باید هم در شمال و هم در جنوب کشور در تمام فصول سال و با شرایط مختلف دمایی فعالیت کند. به همین دلیل سعی کردیم ابزار آلات تولیدی آروا را بومی سازی کنیم. بعد از مستقرسازی واحد هایی از جمله فنی و مهندسیQA ،QC  وR&D  تمام مراحل تولید از زمان خرید مواد اولیه تا نحوه انبار کردن محصولات تولید شده را زیر نظر گرفتیم.

شرکت آروا با رعایت اصول کنترل و تضمین کیفیت، موفق به کسب نشان استاندارد ملی ایران شد

مسئولیت واحد فنی و مهندسی کارخانه آروا

یکی از مهم ترین واحد هایی که نقش حیاتی در طراحی و ارزیابی تولید انواع دستگاه جوش دارد، واحد فنی و مهندسی کارخانه آروا است.

تمامی فرایند ها برای تولید محصولات آروا از جمله دستگاه جوش، دریل شارژی و دیگر ابزارآلات برقی و شارژی در این واحد طراحی و ارزیابی می شود. از جمله این فرآیندها چرخه تولید، اطلاعات ساختاری محصولات (BOM) ، (opc)، (cp) و... خط تولید است.

واحد کنترل کیفیت

کیفیت و تضمین آن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باعث موفقیت و رشد آروا در تولید انواع دستگاه جوشکاری و ابزار برقی و شارژی شده است.

نام دیگر این واحد  QCاست و وظیفه آن اطمینان پیدا کردن از تهیه و تولید محصولات طبق استاندارد ها است. این واحد مسئول ارزیابی مراحل صفر تا صد تولید یک محصول است تا نقص ها را پیدا کند. در این واحد در صورت وجود نقاط ضعف در تولید اینورتر های جوشکاری و سایر ابزار برقی و شارژی تولید شده در کارخانه آروا، آن ها را شناسایی و اصلاح می کنند تا کیفیت محصول نهایی مطابق با آنچه باشد که برای آن برنامه ریزی شده است.

شرکت آروا با رعایت اصول کنترل و تضمین کیفیت، موفق به کسب نشان استاندارد ملی ایران شد

واحد تضمین کیفیت کارخانه آروا

تضمین کیفیت مکمل فرایند کنترل کیفیت محصولات آروا است با این تفاوت که در این واحد صفر تا صد فرآیندها مورد بازبینی قرار می گیرند و در صورتیکه فرایندی دارای نواقصی است اصلاح می شود تا بتوان کیفیت را تضمین داد

 در واحد R&D  تحقیق و توسعه محصول در فاز های مختلف انجام می شود تا محصولات تولید شده به روز باشند و هر قابلیت جدیدی که وارد می شود بر روی آن ها قابل نصب باشد.

به غیر از این واحدها کارخانه آروا از بخش های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از این بخش ها نقش مهمی در تولید با کیفیت محصولات مختلف دارد.

کسب نشان استاندارد محصولات توسط آروا

آروا توانست تا قبل سال 1402 به دلیل کیفیت بالای محصولات خود تندیس استاندارد نشان ملی را کسب کند. مطابق با این استاندارد و بعد از ارزیابی هایی که توسط تیم تحقیقاتی مربوطه انجام شد، این تندیس به برند آروا داده شده است.

بر همین اساس ما می خواهیم در آینده با پایبندی به ارزش های سازمانی خود، سبد محصولات آروا را گسترش بدهیم و محصولی مطابق با نیاز مشتری تهیه کنیم