۰ نفر

همه چیز درباره میزان تحمل بار نبشی

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 680084
همه چیز درباره میزان تحمل بار نبشی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، نبشی است.

 نبشی جز مقاطع فولادی محسوب می شود که دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع نبشی را به دلیل افزایش استحکام سازه و تحمل وزن سازه، مورد استفاده قرار می دهند. اگر می خواهید بدانید که این محصول فولادی تا چه میزان وزنی را تحمل می کند، با ما همراه باشید. در ادامه هر آن چه که باید در رابطه با نبشی، میزان تحمل بار و اطلاع از قیمت نبشی به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

نبشی چیست و انواع آن کدامند؟

پیش از آن که بخواهیم شما متقاضیان عزیز را با میزان تحمل بار نبشی آشنا کنیم، بهتر است بدانید که نبشی چیست و انواع آن کدامند. نبشی، یک مقطع فولادی است که دارای شکلی همچون: L انگلیسی است. شکل شاهری نبشی، بر اساس نیاز مشتریان متغیر است و ممکن است عرض و ارتفاع آن، تغییر نماید. به عبارتی دیگر می توان گفت که نبشی یک محصول فولادی است که دارای دو سطح عمودی و افقی می باشد که به هر یک از این سطح ها، بال گفته می شود.

نبشی دارای انواع مختلفی است که تمامی آن ها استحکام و مقاومت سازه را افزایش می دهند. همین امر موجب شده است تا در اغلب صنایع از آن ها استفاده شده و جایگزینی مناسب برای سایر مقاطع فولادی باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که نبشی ها دارای انواع بال های نامساوی و بال های مساوی هستند و هر چه ضخامت این بال ها بیشتر باشد، وزن نبشی نیز بیشتر خواهد شد. برخی از پر فروش ترین نوع نبشی ها، شامل موارد زیر می باشند:

همه چیز درباره میزان تحمل بار نبشی

1- نبشی های پرسی

یکی از پر فروش ترین نوع نبشی ها، پرسی است که برای تولید آن از ورق آهن استفاده می شود. برای تولید نبشی پرسی، ابتدا ورق های آهن را بریده و به نوارهای باریکی تبدیل می کنند سپس، با کمک دستگاه های پرس و غلتک ها شکل دهی را آغاز می نمایند. در این مرحله، زاویه داخلی نبشی ها را تا حد 90 درجه در نظر می گیرند. به همین دلیل، در اغلب اوقات نبشی های پرسی، دارای بال های مساوی هستند.

2- نبشی های فابریک

نبشی فابریک، نوع دیگری از نبشی است که برای تولید آن از نورد گرم استفاده می شود. در واقع، برای ساخت آن ابتدا اسلب های فولادی را در کوره ذوب می کنند و سپس عملیات برش کاری، خم کاری و .... را آغاز کرده و اندازه های مختلفی از نبشی را به تولید می رسانند. این نبشی بنا به خواص مکانیکی متفاوتی که دارد اغلب در ساخت قفسه های آهنی، مورد استفاده قرار می گیرد.

3- نبشی های بال مساوی و بال نامساوی

نبشی های بال مساوی و بال نامساوی، همان طور که از نامشان پیداست، جنس یکسانی دارند و هر دو از فولاد تولید می شوند. تنها تفاوت این دو، در اندازه بال های آن ها است. در نبشی بال مساوی، هر دو سطح نبشی با یکدیگر یکسان هستند و ضخامت آن ها نیز همانند یکدیگر است. اما، در نبشی های بال نامساوی، اغلب اندازه و ضخامت دو سطح نبشی، با یکدیگر، متفاوت می باشند.  

میزان تحمل بار نبشی چقدر است؟

نبشی ها بار زیادی را تحمل می کنند که همین امر موجب می شود تا شما عزیزان سوال کنید که میزان تحمل بار نبشی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که تحمل وزن این محصولات، به عوامل مختلفی بستگی دارد و میزان تحمل آن، متفاوت است. برای آشنایی دقیق تر با میزان تحمل بار نبشی ها، بهتر است که جدول زیر را مطالعه نمایید.

همه چیز درباره میزان تحمل بار نبشی

کاربرد و موارد استفاده از انواع نبشی ها

هم اکنون که با نبشی و انواع آن آشنا شدید، ممکن است بپرسید که این محصولات چه کاربردی دارند؟ در پاسخ به این سوال بیان کنیم که انواع نبشی ها در مکان ها و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کاربردها و موارد استفاده از آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • در ساختمان سازی، به منظور مقاومت از دیوارهای سفالی و دیوارهای بتنی
  • در ساخت درب، پنجره و چارچوب های درب
  • برای اتصال کردن تیرآهن ها
  • برای ساختن ستون ها و اسکلت های فلزی
  • برای ساختن قفسه های آهنی
  • برای ساختن پایه در تجهیزات فلزی
  • برای ساخت لوله در نیروگاه ها، پتروشیمی ها و خطوط لوله
  • تولید قاب برای ماشین های چمن زنی

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با میزان تحمل بار نبشی، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که پیش از خرید نبشی، باید از میزان تحمل بار آن اطلاع داشته باشید؛ زیرا، قیمت هر یک از آن ها براساس میزان تحمل بار، متفاوت می باشند. لذا اگر می خواهید با قیمت انواع نبشی ها، قیمت ورق سیاه، قیمت ناودانی، قیمت روز میلگرد و ... آشنا شوید و آن ها را خریداری کنید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. مشاوران این مجموعه شما را راهنمایی کرده و به شما کمک می کنند تا با کمترین قیمت، بهترین محصولات فولادی و آهنی را خریداری کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.