۰ نفر

بهترین پارک های تهران برای تفریح خانوادگی + آدرس

۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹
کد خبر: 683695
بهترین پارک های تهران برای تفریح خانوادگی + آدرس

پارک‌ها، شهربازی‌ها و موزه‌های متنوعی در تهران فعالیت می‌کنند که خانواده‌ها می‌توانند از آن‌ها برای رشد و پرورش کودک خود نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تهران کلان‌شهری است که نه‌تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان نیز جذابیت دارد؛ چراکه مراکز سرگرمی و تفریحی متعددی در آن مشغول به کار هستند. تنوع این مراکز شامل پارک‌ها، شهربازی‌های روباز و سرپوشیده، پارک‌های موضوعی، پارک‌های مشاغل، باغ‌وحش‌ها، موزه‌ها و کافه‌های کودک می‌شود و به‌عنوان جاهای دیدنی تهران طرفداران زیادی دارند. برخی از پارک های تهران، بسیار معروف هستند؛ اما همچنان تعدادی زیادی از آن‌ها ناشناخته مانده‌اند؛ به همین دلیل، در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

پارک پردیسان

 آدرس: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره) (نمایش روی نقشه)

پارک پردیسان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران و محلی ایدئال برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و بادبادک‌بازی است. جالب اینکه جشنواره پرواز بادبادک‌ها هر سال در این محل برگزار می‌شود و اوقات خوشی را برای کودکان در کنار والدین خود رقم می‌زند.

موزه تنوع زیستی نیز گزینه خوبی برای آشنایی کودکان با حیوانات است؛ به‌خصوص که انواع حیوانات تاکسیدرمی از اقصا نقاط جهان در آن به نمایش درآمده‌اند و امکان تماشای ﮔﻮﻧﻪﻫﺎی ﮔﯿﺎﻫﯽ، ﺟﺎﻧﻮری و ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﺳﻨﮓ و ﮐﺎﻧﯽ و ﻓﺴﯿﻞ برای علاقه‌مندان وجود دارد.

از دیگر بخش‌های جذاب پارک می‌توان به باغ‌وحش کوچکی اشاره کرد که در اصل مرکز بازپروری حیوانات است و شامل پرندگان و حیواناتی مانند گرگ، خرس، طاووس، جغد و... می‌شود. این حیوانات پس از درمان، به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

باغ گیاه ‌شناسی

 آدرس: بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی

باغ گیاه‌شناسی که با نام باغ گیاه‌شناسی ملی ایران نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای کم‌‌نظیر از تنوع گیاهی ایران و جهان را به نمایش گذاشته و حتی گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض نیز را در خود جای داده است. این باغ‌ نه‌تنها محیطی دلپذیر و آرام برای گشت‌وگذار خانوادگی و لذت از طبیعت دارد، بلکه محل مناسبی برای تفریح کودکان و یادگیری درباره انواع گیاهان به حساب می‌آید.

در طراحی این باغ از چشم‌انداز کوه زاگرس، البرز و هیمالیا، ۶ دریاچه، دو رودخانه، دو آبشار و گونه‌های مختلف گیاهی استفاده شده است. علاوه بر رویشگاه‌های مربوط به ایران و جهان، امکان بازدید از باغ‌های موضوعی در این مجموعه وجود دارد. یکی دیگر از بخش‌های آموزشی پرطرفدار، موزه حشرات یا پروانه‌ها است.

هنگام بازدید از باغ گیاه‌شناسی از چیدن گل و گیاهان بپرهیزید و به دریاچه‌ها و آبشارها نزدیک نشوید و مراقب کودکان خود باشید. ضمن اینکه امکان برپایی بساط پیک‌نیک و آتش در این پارک وجود ندارد و نمی‌توانید وسایل بازی کودکان را وارد پارک کنید.

پارک ساعی

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان بهشتی

پارک ساعی با ۱۲ هکتار وسعت از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران است که به‌دلیل دسترسی آسان با حمل‌‌ونقل عمومی، گزینه خوبی برای تفریح کودکان به حساب می‌آید. علاوه بر محوطه بازی، زمین اسکیتی در این پارک وجود دارد که علاوه بر بازی، امکان استفاده از آموزش‌های مربیان باتجربه و حرفه‌ای این مجموعه را فراهم می‌کند.

از جاذبه‌های پارک ساعی می‌توان به مجسمه‌های آن اشاره کرد که یادگیری حروف الفبا به کمک آن‌ها برای کودکان جذابیت دارد؛ چراکه می‌توانند آن‌ها را لمس کنند و اسمشان را یاد بگیرند. در ادامه به باغ ژاپنی بروید که با الهام از باغ‌های ژاپنی طراحی شده است و با اینکه مانند سابق، در آن خبری از پرندگان و حیوانات نیست، فضای آرامش‌بخشی دارد. ضمن اینکه می‌توانید دست کودکتان را بگیرید و در پیاده‌راه‌های زیبا و پیچ‌درپیچ آن قدم بزنید و در نهایت در آلاچیق‌های پارک بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید.

پارک آب و آتش

 آدرس: تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

پارک آب و آتش یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان است؛ به‌خصوص که زمین بازی ویژه کودکان و پیست اسکیت دارد. فواره‌های پارک جزو جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند و در طول فصل تابستان کودکان اوقات خوشی را در آن سپری می‌کنند. این محل دایره‌ای‌شکل از ۲۴۰ دریچه تشکیل شده است که آب را تا ارتفاع ۱۰ متری به آسمان می‌فرستند. در ادامه حتما از برج‌های آتش ۱۰ متری بازدید کنید که هر شب در زمان غروب خورشید فعال می‌شوند و شعله‌های آتشی از آن‌ها بیرون می‌آید که تا چندین متر به آسمان می‌رود.

گزینه بعدی پیش روی شما برای تفریح و خوش‌گذرانی، استفاده از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. در طول پیاده‌روی خود می‌توانید به پل طبیعت بروید که در حدفاصل این پارک و پارک طالقانی قرار دارد و از تماشای مناظر اطراف حسابی لذت ببرید. دیگر جاذبه‌های پارک شامل آسمان نمای گنبد مینا، فانوس دریایی، سینما گیم هفت‌بعدی، دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر می‌شوند. در نهایت نیز برای رفع خستگی و گرسنگی به یکی از رستوران‌ها و کافه‌های پارک سر بزنید.