۰ نفر

جاهای تفریحی لاکچری و البته ارزون تهران؛ تعطیلات عید کجا بریم؟

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبر: 622254
جاهای تفریحی لاکچری و البته ارزون تهران؛ تعطیلات عید کجا بریم؟

تعطیلات فرصت مناسبی برای گردش و تفریح است. اگر برای تعطیلات قصد سفر به تهران و پایتخت کشور را دارید، بهتر است از قبل یک لیست از جاهای دیدنی تهران تهیه کنید.

تهرانگردی و تفریحات کم هزینه یا حتی رایگان تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، تعطیلات فرصت مناسبی برای رفتن به مناطق خوش آب و هوا و سرسبز کشورمان می باشد اما این روزها بسیاری از پایتخت نشینان به دلایل مختلفی از جمله دلایل اقتصادی توانایی رفتن به مسافرت را ندارند و ترجیح می‌دهند تفریحات داخل شهری و رایگان یا کم‌هزینه را انتخاب کنند.

در تهران نیز مانند شهرهای دیگر مکان‌های تفریحی رایگان وجود دارد که می‌توانید بدون هزینه، ساعت‌ها در آن‌ وقت بگذرانید. در این جا تفریگاه های ارزان تهران را معرفی خواهیم کرد. برخی از این تفریحات ارزان قیمت و یا حتی رایگان تهران بزرگ به شرح زیر است:

موزه آبگینه تهران

یکی از دیدنی‌های شهر تهران موزه آبگینه و سفالینه است که اولین موزه شیشه و سفال ایران محسوب می‌شود. این موزه در خانه قوام السلطنه نخست وزیر احمد شاه قاجار و حکومت پهلوی قرار دارد که از خانه‌های تاریخی و تماشایی تهران و از آثار ملی به شمار می‌رود.

این خانه بسیار زیبا تلفیقی از هنر معماری ایرانی و اروپایی است که آیینه‌کاری‌ها و سقف‌های گچ‌کاری‌شده آن حس خوبی از هنر ایرانی را به شما منتقل می‌کند.

موزه آبگینه در منطقه 12 نرسیده به خیابان جمهوری در خیابان معروف سی تیر (قوام السلطنه سابق) واقع شده است.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از پل‌های پیاده‌روی ایران و از جاذبه‌های ارزشمند تهران، محسوب می‌شود. پل سه طبقه طبیعت در منطقه عباس آباد تهران، یک پل پیاده‌رو است که دو پارک اصلی پایتخت را به هم متصل می‌کند. این پل که با طراحی ارگانیک و شبیه به درختش به‌طور کامل با محیط زیست سازگار است، چشم‌اندازی کم‌نظیر از پایتخت ایران را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ می‌توانید ساعاتی را روی پل خوش بگذرانید و با عکاسی و گرفتن سلفی این لحظه ها را ثبت کنید.

همچنین می توانید از نورپردازی حرفه ای این پل در شب، فضا و امکاناتی نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید و لذت ببرید. اگر اهل پیاده‌روی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا پارک آب و آتش را انتخاب کنید و سپس از طریق پل طبیعت وارد پارک طالقانی شوید.

پل طبیعت روی اتوبان مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. موقعیت مکانی مناسب آن باعث شده است که دسترسی به آن به‌وسیله مترو، اتوبوس، ماشین شخصی یا تاکسی میسر باشد.

پل طبیعت

دربند گردی

یکی از بهترین‌ تفریحات رایگان در تهران به خصوص در فصل تابستان دربند می باشد که بسیار خوش آب‌وهوای تهران است. کوه‌نوردی و پیاده‌روی در مسیر سنگی دربند برای علاقمندان به کوهنوردی لذت بخش است. در کنار مسیر کوه‌نوردی، جذابیت‌های دیگری همچون تله سیژ دربند، طبیعت زیبا و همین طور کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در گوشه و کنار این منطقه باعث شده است که دربند یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در تهران باشد.

این منطقه گردشگری که در گذشته بسیاری از شاهان و حاکمان ایران در آن زندگی می‌کردند،در شمال باغ سعدآباد قرار دارد و از مناطق قدیمی شمیران محسوب می‌شود. برای رفتن به این منطقه، پیشنهاد می کنیم بخشی از مسیر را با مترو بروید و ادامه آن را با ون‌های مسیری طی نمایید.

اگر هدف شما دیدن این محله باشد، هزینه ای نخواهید داشت اما برای صرف غذا و خرید خوراکی های رایج این منطقه، هزینه ها از متوسط به بالاست.

خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر بخشی از هویت شهر تهران و قلب تپنده پایتخت به شمار می‌رود. این خیابان که طولی حدود 19 کیلومتر دارد، طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه به شمار می‌رود. خیابان ولیعصر تهران از جنوب پایتخت در میدان راه‌آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش در یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر تهران در شمیرانات امتداد دارد.

بسیاری از مراکز خرید، شرکت‌های تجاری، اتاق‌های بازرگانی، پارک‌ها، مراکز تفریحی، ساختمان‌های فرهنگی، سالن‌های سینما، مراکز درمانی و مراکز خدماتی دیگر در این خیابان قرار دارند. هنگام پیاده‌روی در این خیابان، می توانید از پارک ملت، پارک ساعی، تئاتر شهر و باغ فردوس هم دیدن کنید و از دیدن مجسمه‌های بسیار زیبا و دیدنی در این مسیر، لذت ببرید.

برج میلاد

برج میلاد نماد معرفی شهر تهران و یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی و گردشگری استان تهران می باشد. برج میلاد که در سال 1387 افتتاح شده به عنوان یکی از لوکس ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران است که دارای 12 طبقه و ارتفاعی حدود 435 متر می باشد. هر طبقه این برج از معماری منحصر به فرد برخوردار است و می توانید در هر طبقه شاهد جاذبه های دیدنی و سرگرم‌کننده متفاوتی باشید.

لابی برج، موزه شهرداری، موزه سکه، موزه مشاهیر، رستوران گردان، سکوی دید سربسته، سکوی دید باز، گنبد آسمان، پارک دلفین‌ها، زمین پینت‌بال، لیزریوم، سینما 6 بعدی، سالن‌های همایش و کنسرت، کافه‌ها و رستوران‌ها از مهم‌ترین امکانات برج میلاد می باشند.

برج میلاد از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله می‌رسد. البته فراموش نکنید که ورود به این برج هزینه متوسطی دارد اما اگر قرار باشد در آنجا غذایی سرو کنید یا...، قطعا جزو تفریحات ارزان قیمت نخواهد بود.

برج میلاد

بام تهران

بام تهران یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود که در منطقه ولنجک و در دامنه رشته‌کوه‌ها البرز قرار دارد. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر است. در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار خوبی مانند رستوران‌های جدید، زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران، میدی‌باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی آن افزوده شده است.

اگر وسیله حمل‌ونقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) و از آنجا با تاکسی به بام تهران بروید یا از تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید.

باغ ایرانی

یکی از بهترین و مرفه‌ترین‌ترین منطقه تهران منطقه ونک است که از گذشته‌های نه چندان دور تا الان در این منطقه باغ‌های زیادی داشت. یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین پارک‌ها باغ ایرانی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران یاد کرد.

پیشنهاد می کنیم اگر در فصل بهار مهمان شهر تهران هستید، چند ساعتی را در این باغ زیبا وقت بگذرانید و در بازدید از این باغ و روبرو شدن با لاله‌های رنگارنگ را فراموش نکنید.

برج آزادی

برج آزادی تهران یکی از سمبل های پایتخت و یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می رود.معماری برج آزادی تلفیقی از معماری دوران ساسانی، هخامنشی و معماری اسلامی است به گونه ای که قوس اصلی درون برج به دوران ساسانی مربوط بوده و خطوط موازی پایه ها مربوط به سبک هخامنشی و قوس بالایی مربوط به معماری اسلامی می باشد.

این برج که در سال 1350 ساخته شده است، اکنون با معماری منحصر به فردِ خود از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی می باشد. این برج 4 طبقه دارد که دسترسی به طبقات و بام آن از پله ها یا آسانسور امکان‌پذیر است. بهتر است بازدید این مکان دیدنی را در شب انجام دهید زیرا نورپردازی این برج زیبا در شب بسیار جذاب است.

برج آزادی

خانه هنرمندان تهران

خانه هنرمندان یکی از بهترین تفریحات کم هزینه در تهران است که تمام فرهنگ‌های ایرانی را به نمایش گذاشته است و حس خوبی از هنر معاصر ایران را منتقل می کند. فعالیت های خانه هنرمندان ایران نمایش فیلم، تئاتر و تله تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، گرافیک، عکس و مجسمه، اجرای کنسرت‌های موسیقی و سخنرانی می باشد.

خانه هنرمندان ایران در پارک هنرمندان تهران واقع در خیابان ایرانشهر قرار دارد.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی ایران است که علاوه بر اهمیت از نظر اقتصادی از نظر تاریخی و معماری نیز جز مهم ترین بناهای تاریخی ایران به حساب می آید. بازار بزرگ تهران اثری به جا مانده از دوره قاجار است که در زمان صفویه وجود داشته و در دوره حکومت ناصرالدین شاه بخش های جدیدی به آن اضافه شد و این بازار مسقف گشت.

بازار بزرگ تهران دارای بخش‌ های گوناگونی است و تمامی مکان ها دارای ارزش تاریخی فوق‌العاده زیادی بوده و برای افرادی که عاشق بازدید از آثار باستانی هستند، مکان های فوق‌العاده به حساب می آیند.

شما می توانید هنگام رفتن به بازار تهران از تیمچه مهدیه، تیمچه حاجب الدوله، خانه ملک، مسجد جامع تهران، امامزاده زید، سرای امیر، کلیسا تادئوس و بارتوقیموس مقدس، امامزاده سید اسماعیل، خانه موزه شهید چمران، بقعه امامزاده سیدولی و... دیدن فرمایید.