۰ نفر

از سرگیری پروازهای نجف

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبر: 460147
 از سرگیری پروازهای نجف

یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی پروازهای عراق اعم از نجف، بصره، سلیمانیه، اربیل و بغداد را با رعایت برخی پروتکل های خاص از سر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک شرکت هواپیمایی داخلی اعلام کرد: با توجه به برقراری مجدد پروازهای این شرکت به کشور عراق (فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد- نجف اشرف- بصره- اربیل- سلیمانیه) شرایط الزامی پذیرش مسافر در این پروازها را به استحضار می‌رساند.

استفاده از ماسک در کلیه مراحل سفر (رفت و برگشت)

پروازهای رفت (از ایران به عراق)

همراه داشتن و ارائه جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای تمامی مسافران بالای ۲ سال که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد.

کلیه مسافران به هنگام ورود به فرودگاه‌های بین‌المللی در عراق به صورت کلینیکی و با دوربین حرارتی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند.

در صورت مشکوک بودن وضعیت سلامت مسافران، ایشان در مکانی واقع در فرودگاه‌های بین‌المللی عراق قرنطینه می‌شوند که کلیه هزینه‌ها بر عهده مسافران خواهد بود.

پروازهای برگشت (از عراق به ایران)

همراه داشتن اصل گواهی سلامت و ارائه جواب منفی تست کرونا (PCR) فقط از مراکز ذیل در عراق برای کلیه مسافران بالای ۲ سال (ترانزیت و غیر ترانزیت) که حداکثر ۹۶ ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد.

کلیه مسافران غیر ایرانی و غیر ترانزیت که مقصد نهایی ایشان تهران است، می‌بایست دارای اقامت ایران، روادید تحصیلی، روادید چند بار ورود، روادید با حق کار، روادید درمان و یا روادید سرمایه گذاری باشند.

روادید زیارتی و روادید گردشگری جهت پذیرش مورد تأیید نیست.

فرم‌های خوداظهاری و فرم تعهد باید توسط مسافران تکمیل شود.

وجود هرگونه مغایرت و عدم رعایت مفاد این بخشنامه موجب ممانعت از انجام پرواز و عدم استرداد وجه بلیت خواهد شد که عواقب ناشی از آن به عهده آژانس صادرکننده بلیت و مسافر است.