۰ نفر

رئیس سازمان چای ایران خبر داد:

افزایش ۴ درصدی قیمت خرید تضمینی چای طی سال جاری

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 267804
افزایش ۴ درصدی قیمت خرید تضمینی چای طی سال جاری

رئیس سازمان چای ایران از افزایش چهار درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای طی سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدولی روزبهان در مصاحبه با رادیو از افزایش چهار درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای طی سال جاری در کشور خبرداد و گفت: چای یکی از محصولات مهم و باارزش در بخش کشاورزی است.

وی همچنین با بیان اینکه چای از محصولات راهبردی در کشور است، اظهارداشت: این محصول در ساختار کشاورزی، صنعت و بازرگانی مملکت بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: خوشبختانه دولت هرساله به روش ها مختلف از قبیل خرید تضمینی، اعطای وام های کم بهره، زیرپوشش بیمه بردن مزارع و بسیاری موارد دیگر از چایکاران و کارخانه داران چای حمایت می کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سرمازدگی 30 تا 40 درصدی باغ های چای طی فروردین ماه سال جاری افزود: خوشبختانه امسال با اقدامی که از طریق صندوق حمایت از صنعت چای کشور انجام شد بدون پرداخت وجهی در ابتدا از سوی چایکاران با وام بدون بهره تمامی باغ های چای در برابر عوامل طبیعی از جمله سرمازدگی، خشکسالی و غیره بیمه شدند.

روزبهان تصریح کرد: جدا از این وام های مختلف سالانه برای تامین هزینه های ضروری چایکاران پرداخت می شود که محل باز پرداخت این تسهیلات برگ سبز تحویلی کشاورزان به مراکز خرید سازمان چای است.

وی همچنین گفت: سال گذشته 32 میلیارد تومان وام با بهره چهار درصد برای چایکاران و کارخانجات مصوب و پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور طرح بهزراعی، توسعه مکانیزاسیون و گسترش شبکه های آبیاری تحت فشار را از دیگر اقدامات سازمان در راستای حمایت از چایکاران و صنعت چای برشمرد و گفت: دولت برای ایجاد و توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار در مزارع چای 85 درصد کمک بلاعوض (یارانه) پرداخت می کند.

وی افزود: خوشبختانه در چند ساله گذشته یک هزار و 600 دستگاه برگ چین و هرس با پرداخت وام پنج ساله بدون بهره در بین کشاورزان توزیع تا هزینه های تولید برگ سبز چای کاهش و مقرون به صرفه شود.

روزبهان در ادامه این مصاحبه یادآورشد: دولت با حمایت های مستمر غیر از خرید تضمینی به دنبال رونق بخشی به صنعت چای و بهبود کمیت و کیفیت این محصول راهبردی در کشور است.