۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

افزایش ۶۷.۲درصدی قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ کدام کالا بیشتر گران شد؟

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 507767
افزایش ۶۷.۲درصدی قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ کدام کالا بیشتر گران شد؟

شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.2 درصد افزایش یافت. برایند گزارش بدست آمده از خیز دوباره افزایش تورم در کشور خبر می‌دهد.

گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن تورم 57.2 درصدی را در بهمن 99 نسبت به بهمن 98 تجربه کرده و نیز روغن و چربی‌ها 99.5 درصد گران شده است.

میوه و خشکبار از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش 88.2 درصد را ثبت کرد. در مجموع کل اقلام سبد مصرفی شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیش از 40 درصد در بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌اند.

در اقلام غیرخوراکی مانند پوشاک و کفش تورم 49.7 درصد مبلمان و لوازم خانگی، 66.9 درصد بهداشت و درمان، 37.8 درصد حمل و نقل، 56.7 درصد تفریح و فرهنگ، 59.5 درصد گران شده‌اند.

یکی از شاخصه‌های مهم افزایش یا کاهش تورم کالاها و خدمات بررسی نرخ تورم ماهانه کالاها محسوب می‌شود.

طبق اطلاعات جدول که مرکز آمار آن را ثبت کرده، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن نسبت به دی ماه امسال 5.3 درصد رشد نشان می‌دهد.یعنی در یک ماه تورم بیش از 5درصد افزایش یافته است.برای گوشت قرمز و گوشت ماکیان 5.8 درصد، سبزیجات 9.6 درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی 11.7 درصد افزایش ماهانه به ثبت رسیده است.

کمترین تورم ماهانه در خوراکی‌ها مربوط به خوراکی‌های طبقه‌بندی نشده و چای، قهوه،‌کاکائو، نوشابه و آبمیوه است. در بخش غیرخوراکی و خدمات رشد منفی 6.3 برای آب و برق و سوخت ثبت شده و پس از آن ارتباطات در جایگاه دوم قرار گرفته است. رتبه سوم نیز به مسکن،‌آب و برق و گاز و سایر سوخت‌ها با نرخ صفر گزارش شد.