۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

زولبیا بامیه درجه یک کیلویی ۲۴هزار تومان/ الزام قنادی‌ها به فروش با بسته‌بندی بهداشتی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 432914
زولبیا بامیه درجه یک کیلویی ۲۴هزار تومان/ الزام قنادی‌ها به فروش با بسته‌بندی بهداشتی

رییس اتحادیه صنف قنادان قیمت هر کیلوگرم زولبیا بامیه در واحدهاى درجه یک را ۲۴هزار تومان اعلام کرد و گفت: قنادى‌ها ملزم هستند که زولبیا و بامیه را در بسته‌بندى‌هاى سلفون شده عرضه کنند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ على بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تشریح قیمت زولبیا بامیه در ماه رمضان سال٩٩ بیان کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم زولبیا بامیه در واحدهاى درجه یک ۲۴هزار تومان و در واحدهاى درجه٢ کیلویى ٢٠هزار تومان است؛ گفتنى است که قیمت زولبیا بامیه درجه١ در سال٩٨ کیلویى ٢٠هزار تومان و درجه ٢ کیلویى ١٨هزار تومان بود که امسال چهار هزار تومان افزایش یافته است.

بهره‌مند با اشاره به شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: بهداشت و اتحادیه، بر قنادان نظارت کافى خواهد داشت و واحدهاى صنفى ما نیز ملزم هستند که در راستاى جلوگیرى از به خطر افتادن سلامتى مردم، زولبیا و بامیه را در بسته‌‌بندى‌هاى سلفون کشیده شده و با رعایت موارد بهداشتى عرضه کنند.

رییس اتحادیه صنف قنادان همچنین به مردم توصیه کرد: امسال هم امکان خرید حضورى و هم خرید آنلاین وجود دارد اما از آنجا که زولبیا بامیه مانند آش و حلیم قابلیت گرم کردن مجدد ندارد، توصیه ما به مردم این است که این شیرینى را فقط از قنادى‌های مجاز خرید کنند و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتما باید فروشند حتما مجوز صنفى داشته باشد.

بهره‌مند تصریح کرد: خرید این شیرینى از نانوایى‌ها و واحدهایى که تخصص این کار را ندارند پیشنهاد نمى‌شود چرا که ما نظارتمان بر قنادى‌ها و واحد‌های تولیدى است که حتما باید زولبیا بامیه ماه رمضان امسال را بسته‌بندى شده عرضه کنند.