۰ نفر

3 رویکرد برای آغاز کارآفرینی

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 380478
3 رویکرد برای آغاز کارآفرینی

همیشه شروع کردن یک کار جدید، هر چیزی که باشد، سردرگمی ها و سوالات زیادی با خود به همراه می آورد که حالا باید چه کنم، چگونه شروع کنم و قدم اول را از کجا بردارم؟!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در همین راستا مطلب امروز به معرفی و توضیح گام های ابتدایی برای آغاز یک کسب و کار جدید می پردازد.

به طور کلی سه رویکرد رایج برای کارآفرینی وجود دارد:

۱.کارهایی را که خودتان به آن ها مسلط هستید انجام دهید: به کارهایی که در گذشته برای دیگران انجام داده اید، خوب فکر کنید. آیا این امکان وجود دارد که مهارت ها و تخصص های مربوط به کارهای گذشته خود را در قالب یک محصول یا خدمت به مشتری بفروشید؟

۲. کارهایی را که دیگران انجام‌ می دهند انجام دهید: درباره کسب و کارهای دیگری که شما به آن ها علاقه دارید، اطلاعات کسب کنید. زمانی که یکی از آن ها را به خوبی شناسایی کردید فقط کافی است از آن تقلید کنید و پشتکار داشته باشید.

۳. یک‌ مشکل را در جامعه حل کنید: آیا شکافی در بازار وجود دارد؟ آیا خدمات یا محصولی که می خواهید به بازار عرضه کنید، هم اکنون وجود دارد؟ اگر تصمیم به انجام  این کار دارید، قبل از هزینه و شروع به کار کردن، باید دانش خود را در آن زمینه افزایش دهید.

برای آغاز کارآفرینی یا کسب و کار شخصی خود از کجا باید شروع کنیم؟

۱. تحقیق کنید: قبل از هر کاری باید ابتدا ایده تجاری خود را شناسایی و انتخاب و بعد برای به واقعیت تبدیل کردن آن اقدام کنید. در اولین گام باید تحقیق کنید تا ببینید ایده تجاری شما تا چه حد در بازار روز دارای اعتبار است. حتما می پرسید این اعتبار سنجی را چگونه و از کجا باید بفهمیم و انجام دهیم ؟ پاسخ این است برای این که کسب و کاری هر چند کوچک موفق باشد باید یکی از این سه شرط را داشته باشد: مشکلی را حل کند، نیازی را تامین کند، چیزی را ارائه دهد که بازار می خواهد و بعد از این که یکی از این سه شرط را در ایده تجاری خود پیدا کردید باید به تحقیق بپردازید.

۲. برنامه ریزی کنید : برنامه ریزی در کارآفرینی به شما کمک می کند سریع تر به موفقیت برسید. برای این که بتوانید ایده تجاری تان را به واقعیت تبدیل کنید به یک برنامه ریزی یا طرح کلی نیاز دارید . یک برنامه ریزی جامع و کامل کسب و کار شما را از همان مرحله ابتدا تا انتهای رشد، موفقیت و به ثمر رسیدن آن هدایت می کند و این موضوع برای همه کسب و کارهای جدید ضروری است. اگر در نظر دارید برای ایده تجاری خود از یک سرمایه گذار یا موسسه مالی به عنوان پشتیبان مالی کمک بگیرید ، داشتن یک برنامه ریزی طولانی مدت و دقیق با جزئیات کامل بسیار ضروری به نظر می رسد، اگر همچنین قصدی ندارید، یک برنامه ریزی کلی و ساده یک صفحه ای می تواند تصویر واضح تری درباره آن چه را که امید به رسیدن اش دارید به شما بدهد.

۳.‌برنامه ریزی و مدیریت امور مالی : زندگی شخصی و زندگی تجاری شما به عنوان یک کارآفرین به یکدیگر متصل هستند. شما اولین سرمایه گذار کسب و کار خودتان هستید بنابراین داشتن درک دقیق از امور مالی شخصی خودتان و توانایی مدیریت آن ، اولین قدم ضروری است که تا قبل از جذب سرمایه باید آن را به خوبی انجام دهید. شما باید به خوبی نوع کسب و کاری را که در آن قصد کارآفرینی دارید بشناسید و بدانید برای شروع و ادامه کار به چه میزان سرمایه نیاز دارید.اگر یک کسب و کار با میزان فناوری بالا را مدنظر دارید باید از ابتدا منابع مالی قدرتمندی داشته باشید ( یا شخصا سرمایه گذاری کنید یا به شتاب دهنده های مربوط به آن حوزه مراجعه کنید و پس از قانع کردن آن ها سرمایه را جذب کنید) یا اگر کسب و کار مد نظر شما یک کسب و کار مرتبط با زندگی عمومی مردم است به سرمایه اندکی برای شروع نیاز خواهید داشت. به هر حال کسب و کار شما هر چقدر هم کوچک باشد به کمی سرمایه گذاری اولیه برای پوشش دادن هزینه های آن نیاز دارد. مسلما تا زمانی که کسب و کارتان به ثمر بنشیند و برایتان سوددهی داشته باشد، هزینه ماه های اول را باید از جیب خود بپردازید. روی یک برگه تمام هزینه های آغاز کار را بنویسید و تخمین بزنید مثل هزینه گرفتن مجوزهای لازم، تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز، هزینه بیمه، هزینه ثبت نام تجاری، هزینه اجاره مکان، هزینه تبلیغات، هزینه تولید و تامین منابع، حقوق کارکنان، درآمد و سود خودتان و هر آن چه که پیش بینی می کنید. این ها سرمایه گذاری های اولیه ای هستند که نیاز خواهید داشت و تامین و مدیریت این هزینه ها را باید دست کم برای 12 ماه پیش بینی کنید.