۰ نفر

۵ ویژگی مشترک کارآفرینان موفق

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۲:۱۹
کد خبر: 152304
۵ ویژگی مشترک کارآفرینان موفق

ممکن است ذاتاً یک کارآفرین باشید، اما اگر هم این طور نباشد، موفقیت در این زمینه به خودتان بستگی دارد.

آیا شما کارآفرین به دنیا آمده اید؟ موفق بودن مستلزم برخورداری از ویژگی‌های متعددی است که می‌تواند ذاتی یا اکتسابی باشد. با وجود این، ویژگی‌های معدودی وجود دارند که دربسیاری از کارآفرینان فوق‌العاده مشترک است. البته منظور ما ترک دانشگاه برای دنبال کردن رویاها نیست. ویژگی‌های مدنظر ما اغلب بسیار نامحسوس‌تر است و می‌توانید آن را در گذشته و دوران کودکی ردیابی کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، خبر خوب چیست؟ حتی اگر همه (یا هیچ) یک از این ویژگی‌ها را ندارید می‌توانید آنها را یاد بگیرید یا به طریق تکمیلی برای لذت بردن از مزایا استفاده کنید. در کنار همه اینها، نوآوری و تفکر خارج از چارچوب، همان چیزی است که همه کارآفرینان دارند. شما کدام یک از این ویژگی‌ها را دارید؟ قصد کسب کدام یک از ویژگی‌ها را دارید؟

 

۱- سحرخیزی

مطالعات متعدد نشان داده است که «افراد سحرخیز» موفق‌تر هستند. با وجود این، می‌توان به افراد شب‌زنده‌دار موفق بسیاری نیز اشاره کرد. در واقع موضوع این نیست که چه زمانی زنگ ساعت را قطع می‌کنید. مسئله مسیر، جاه طلبی و تعهد به مقابله با مسائل در چارچوب ارزیابی است. بسیاری از مردم صرفاً شروع را آسانتر می‌دانند.

توصیه من: من شخصاً سالهاست که سحرخیز هستم، اما لزوماً تمام کارآفرینان این گونه نیستند. در واقع، میانگین ساعت بیدار شدن آنها ساعت ۱۵ : ۶ صبح است. من خودم ساعت ۶ بیدار می‌شوم. کارهای زیادی برای اجرای استارت‌آپ میزبان وب خود دارم که به ساعات بیشتری در روز نیاز دارد. من دریافتم که می‌توانم بسیاری از کارها را پیش از اینکه مردم به دفتر من بیایند به سرانجام برسانم. سپس هنگامی که افراد به دفترم مراجعه می‌کنند می‌توانم جلساتم را برگزار کنم و زمانی را برای تمام کارهای تصادفی که در طول روز پیش می‌آید پیدا کنم.

 

۲- مشاهده نابرابری‌ها

یک ایده میلیون دلاری همان است که نیاز بازار را مرتفع می‌سازد. با وجود این مستلزم آن است که کارآفرین نابرابری‌ها و شکاف‌ها را پر کرده و در نتیجه با ایده‌ها برای تکمیل آنها مواجه شود. بی‌تردید، هر ایدۀ جدیدی که خوب باشد سهم عادلانه‌ای خواهد گرفت. برخی افراد وجود دارند که صرفاً با ماهی گرفتن از آب گل‌آلود، یعنی استفاده از اید‌ه‌های دیگران ثروتمند می‌شوند. این روند کاملاً خوب است اما کارآفرینان واقعی در واقع خالقان اصلی هستند.

توصیه من: همیشه در هر چیزی که انجام می‌دهید به دنبال فرصت‌ها باشید. حتی در شغل یا استارت آپ فعلی خود با ایده‌ها مواجه شوید. این روند به ما در شناخت ایده‌های خوب کمک می‌کند. ما با برخی ایده‌های شگفت‌انگیز و گاهی نیز با برخی ایده‌های وحشتناک مواجه می‌شویم. یاد بگیرید که فرصت‌ها را کشف کنید.

 

۳- پیگیر بودن

هر تیمی به خیال‌پردازانی احتیاج دارد زیرا آنها به واقع‌گرایان انگیزه می‌دهند. با وجود این، تعداد کمی از کارآفرینان به صورت صد در صد خیال‌پرداز هستند. شما باید به دنبال هر آنچه قرار است اتفاق بیفتد باشید. کارآفرینان همه چیز را به صورت دایره‌ای کامل می‌دانند.

توصیه من: تمام تعهدات خود را پیگیری کنید. این آموزه را از جول کام مولف بهترین فروش‌ها فرا گرفتم. مهم نیست که مسئله تا چه حد کوچک است یا افراد از نحوه آنلاین خدمات اطلاع ندارند … شما بهتر پیگیری می‌کنید.»

 

۴- چالش کشیدن وضع موجود

این همان جایی که داستان‌های استیو جابز و دیگران در آن به دنبال رویاها به ترک تحصیل می‌رسند. این روند فقط در پیش گرفتن مسیر با حداقل مقاومت نیست. کارآفرینان چیزها را همانگونه که هست قبول نمی‌کنند. آنها مسیر همیشگی را به چالش می‌کنند. آنها می‌خواهند بهتر و سریعتر باشند و از انجام کارها ترسی ندارند. برای آنها «کافی» معنایی ندارد.

    توصیه من: هنگامی که نخستین شرکت خود را راه اندازی کردم، در مقابل شرکت‌هایی قرار گرفتم که صد سال تجربه فروش داشتند. من این الگو را مختل کردم و موفق شدم. به واقع وضع موجود را به چالش کشیدم. من با مختل نمودن چیزهای خارج از هنجار به موفقیت رسیدم.

 

۵- برخورداری از ذهنیت مالی

تفاوت زیادی بین یک مخترع و کارآفرین وجود دارد. اگر می‌خواهید ایده خود را واقعاً مطرح کنید باید زیرکی مالی داشته باشید. این چیزی نیست که هرکسی به طور طبیعی بتواند انجام دهد، شما باید مهارت‌های سرمایه‌گذاری معتبر را فرا بگیرید. در غیر این صورت ایده‌ها و کارهای سخت شما پرسود نیست.

توصیه من: بدون پول جایگاهی نخواهید داشت. کارآفرینان به درک مالی نیاز دارند. اگر بدهکار هستید باید زودتر آن را پرداخت کنید. ذهن خود را بیشتر درگیر پول کنید. یاد بگیرید که پول چه کارهایی می‌تواند برای شما انجام دهد. اگر کسب و کار شما در برخی جاها پولساز نیست، نمی‌توانید موفقیت‌های دوره‌ای داشته باشید.

مسیری برای کارآفرین شدن فوق‌العاده وجود ندارد. با وجود این، درس گرفتن از خطاهای دیگران (و موفقیت‌های آنها) به معنای ساختن مجدد نیست.