۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رشد خوبی در انتظار صنعت هتلداری پس از کرونا است

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲
کد خبر: 431592
رشد خوبی در انتظار صنعت هتلداری پس از کرونا است

مدیرعامل گروه هتل‌های هما گفت: بنده فکر میکنم پس از ایام کرونا، رشد خوبی در صنعت هتلداری رخ دهد.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ اصغر خیامیان، مدیرعامل گروه هتل‌های هما در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: پیش بینی بنده این است که وضعیت پس از گذراندن بحران کرونا، بهتر خواهد شد. درهر حال هتل‌ها به دلیل تعطیلات عید، تمام تجهیزات را آماده کرده بودند و با گذشتن این بحران، آمادگی برای پذیرش مهمان‌ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: با وجود بحران کرونا، هیچ نیرویی اخراج نشده است، البته مزایایی که به نیروها داده می‌شد به طبع شرایط موجود، این مزایا قطع خواهد شد. تعداد نیروهای رسمی تغییر نکرده است و این افراد، حقوق خود را دریافت می‌کنند. از نیروهای قراردادی تقاضا کرده‌ایم که حدود دو ماه، فعالیت نکنند و پس از آن به کار خود بازگردند و این افراد نیز باتوجه به شرایط موجود با ما همکاری کردند و هیچ نیرویی تعدیل نشده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

خیامیان تصریح کرد: هنوز اجازه فعالیت به هتل‌ها داده نشده است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه، فعالیت را آغاز کنیم و نیروها را به کار بازگردانیم، البته تعدادی از نیروها برای نگهداری هتل و تجهیز آن، اکنون در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما بیان کرد: بحثی در دولت مطرح شده است که پس از بحران کرونا، حداقل گردشگری داخلی تقویت شود. بنده فکر میکنم واحدهایی که نیروهای خود را تعدیل نمی کنند نیز مشمول وام 12 درصدی خواهند شد. از سوی دیگر نیز سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت بیمه تامین اجتماعی و اداره دارایی در خصوص بدهی‌های مالیاتی، کمک خواهند کرد اما به نظر من این کمک‌ها برای مجموعه‌های خدماتی کافی نیست زیرا تعداد نیروها بالا است و درآمدی وجود ندارد و حفظ هتل‌ها و نیروها که خود هزینه ثابتی را به ما تحمیل می‌کند، بار سنگینی را بر دوش ما گذاشته است.