۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

صنعت داخلی کاغذ ضعیف است

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 416684
صنعت داخلی کاغذ ضعیف است

مدیرعامل شرکت کاغذ حساس نمابر مهر با اشاره به وضعیت صنعت چوب و کاغذ گفت: صنعت کاغذ در داخل کشور ضعیف است اما در یک نگاه کلی قیمت جهانی کاغذ رشد داشته است.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ امیر عصاری، مدیرعامل شرکت کاغذ حساس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: به طور کلی قیمت جهانی کاغذ رشدی را شاهد بوده است که به طبع آن بر قیمت کاغذ در داخل ایران نیز تاثیر می گذارد.

وی افزود: درصد کمی از رشد داخلی صنعت کاغذ در کشور ما به موضوع رشد جهانی مربوط می شود اما مشکلاتی مانند قوانین گمرکی، عدم ثبت سفارش و اجازه ورود کاغذ به شرکت های بازرگانی موجب به هم ریختگی در این صنعت می شود.

مدیرعامل شرکت کاغذ حساس نمابر مهر در پاسخ به افزایش قیمت کاغذ تصریح کرد: در چند ماه اخیر، دولت ثبت سفارشات را راحت تر انجام می دهد و همین موضوع موجب شده است که کاغذ حرارتی تولید شده توسط این شرکت در چند هفته گذشته 15 تا 20 درصد کاهش قیمت را تجربه کند.  

عصاری با اشاره به این موضوع که واردات کاغذ مشمول ارز 4200 تومانی نمی شود، بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته است، برداشته شدن ارز 4200 تومانی از واردات کاغذ بوده و این امر باعث شده است که رغبت بیشتری برای فعالیت در شرکت های بازرگانی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اختصاص ارز دولتی به واردات کاغذ موجب موفق عمل نکردن در زمینه واردات شده بود و دلیل این موضوع مشکلاتی مانند سختی تهیه ارز دولتی و زمان بر بودن آن بود اما استفاده از سامانه نیما و اختصاص نیافتن ارز 4200 تومانی به صنعت کاغذ شرایط بهتری را به وجود آورده است.  

وی گفت: عمده کاغذ تحریر کشور ابتدا از هند و سپس از چین وارد می شود.