۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سردار هم تیمش را عوض کرد، هم اسمش را! + عکس

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 603358
سردار هم تیمش را عوض کرد، هم اسمش را! + عکس

درحالی که چند روز پیش پیوستن سردار آزمون به بایرلورکوزن قطعی شد، مورد عجیبی در مراسم معارفه وی به چشم خورد.

اقتصاد آنلاین – امیر جهانی؛ پس از مدت‌ها کش و قوس و گمانه زنی، سرانجام سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت سنت پترزبورگ با قراردادی به مدت ۵ ساله به بایرلورکوزن آلمان پیوست. البته قرار است سردار تا پایان فصل در زنیت باقی بماند و سپس در انتقالی آزاد و رایگان راهی بوندسلیگا شود. حضور سردار در فوتبال آلمان قطعا پیشرفت رو به جلو محسوب می‌شود و باید منتظر ماند و دید که چه آینده‌ای در انتظار این بازیکن ملی پوش خواهد بود.

نکته جالب در خصوص سردار پس از حضور در لورکوزن، به مراسم معارفه وی برمی‌گردد. نشریه بیلد آلمان درباره چرایی درج نام «SERDAR» به جای «SARDAR» در پشت پیراهنی که با آن به‌عنوان خرید جدید لورکوزن رونمایی کردند، نوشت: «آزمون خودش خواسته تا نامش به این شکل (سِردار به جای سَردار) پشت پیراهنش نقش ببندد و نمایندگان باشگاه هم به همین خاطر پیراهنی به این شکل برای امضا کردن با خود به دوبی بردند. این درحالی است که ابتدا برای چاپ پیراهن سردار پس از امضای قرارداد، از تلفظ انگلیسی SARDAR برای این بازیکن استفاده شده بود اما خودش با اعلام این نکته که نام وی سِردار است و خواستار تغییر نام پشت پیراهن به SERDAR  شد.

عکس داخل مطلب سردار

این درحالی است که آزمون در ابتدای درخشش در فوتبال اروپا با پیراهن روستوف، نام SARDAR را پشت پیراهن خود درج می‌کرد و تمامی اسناد و حتی نوشته‌های بین المللی درباره این بازیکن، تلفظ سَردار را نشان می‌دهد اما آزمون که اخیرا در زنیت هم با اسم سِردار به میدان رفته بود، با این جا به جایی فتحه و کسره در تلفظ نامش آن هم توسط اطرافیان و البته مستندات، مدیران بایرلورکوزن را هم به اشتباه انداخت.